For 30 år siden skete det ufattelige: Danmark vandt fodbold-EM, og en hel nation gik i kollektiv ekstase.

Følelsen og festen dengang var ’out of this world’ for dem, der oplevede finalekampen, og den oplevelse har TV 2 nu i en ny kampagne, skabt af TV 2 Creative og Republica, forsøgt at videregive til dem, der var for unge til at være med – eller som slet ikke var født.

Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.

”Vi prøver at hypnotisere nogle mennesker til at opleve EM-triumfen fra 1992 for første gang. Det er en virkelig fascinerende tanke,” siger Creative Director i TV 2, Creative Chaga Signe Bruun, og tilføjer: 

”Ingen har, så vidt vi ved, prøvet det før, og der var selvfølgelig usikkerhed om resultatet, men det har også gjort processen unik og utroligt spændende.”

Credits

Brand Manager: Jesper Andersson / TV 2
Creative Director: Chaga Signe Bruun / TV 2
Creative Directors: Janus Flagstad og Frederik Ibfelt / Republica
Copywriter/Creative: Veronica Sascha Stahl / TV 2^
Instruktør: Anders Lynge Ludvigsen / TV 2
Projektleder: Mette Skogmann / TV 2
Projektleder: Anja Birkedal / Republica
Producere: Marie Haaning og Maja Langdal / TV 2
Klipper: Anders Lynge Ludvigsen / TV 2
Social Media Manager: Laura Margrethe Gregersen / TV 2

Deltagerne er fundet gennem flere castingshows, hvor over 1.000 havde tilmeldt sig.

Men hvor kun dem, der var modtagelige for hypnose, er endt i de endelige optagelser, oplyser parterne.

Vilde reaktioner

Hypnotisøren, der lader de unge opleve euforien fra ’92, hedder Mikkel Karlsen, og han kalder i meddelelsen projektet for ’en fremragende idé’.

 ”Jeg synes, det er et virkelig enkelt og supergodt koncept. Derfor sagde jeg også ja med det med samme, siger han og tilføjer, at han via forskellige tests har fundet de personer i gruppen, der var mest modtagelige for hypnose. 

Alligevel er reaktionerne kommet lidt bag på hypnotisøren: 

”Deltagernes reaktioner har virkeligt været vilde. De skriger, krammer og jubler, når Danmark scorer. De var ikke født dengang, og nu har de en fest,” siger Mikkel Karlsen. 

Ideen kom, lyder det i pressemeddelelsen fra Janus Flagstad Rasmussen, kreativ direktør hos Republica.

”Den opstod faktisk ud af min egen personlige ærgrelse over, at jeg selv kun var fire år og for lille til at have nogen hukommelse om europamesterskabet. Det har været fantastisk – og et lille plaster på såret – at give de unge fans muligheden for at opleve euforien,” siger han.

Se filmen her.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger