En marketingkampagne fra energiselskabet Velkommen og bureauet Moonraker har fra maj til august sendt energiselskabets brand awareness op fra knap 11 procent til 17,1 procent – en fremgang på 55 procent.
Det viser tal fra analysevirksomheden Opeepl.
”Det er en ganske bemærkelsesværdig fremgang på relativt kort tid. Men også faktisk også betryggende, at man kan råbe energimarkedet op uden kun at skulle tale om pris, pris, pris,” siger Philip Therp, der er CEO & Co-Founder i Moonraker, i en meddelelse fra parterne om resultaterne.
Marketingdirektør Carsten Boldt fra Velkommen glæder sig over resultatet, men er ikke i tvivl om, at selskabet agerer i et vanskeligt marked.
”Der er omkring 40 selskaber på det danske marked, som tilbyder et produkt, der i bund og grund er det samme som vores. Når man tænder for stikkontakten og skruer op for termostaten, kommer der både lys og varme, lige meget hvilket selskab du vælger,” siger han i meddelelsen og tilføjer:

“Det er derfor alt det, som ligger rundt om produktet, som kunderne skal købe ind på – uden produktet bliver dyrere. Det er en ekstremt interessant marketingopgave.”
“Den mest ambitiøse kampagne, vi nogensinde har kørt”
Kampagnen med titlen ”Velkommen hjem til god energi” så dagens lys i maj og kører frem til og med september.
Indtil videre er den kørt i to store bursts og nået ud til mere end en million danskere via blandt andet sociale medier, display annoncer, TV2 og TV2 Play, samt outdoor-annoncering, oplyser partnere.
”Det er den mest ambitiøse kampagne, vi nogensinde har kørt i Velkommen. Derfor har vi naturligvis også en forventning om, at vi kan se resultater,” siger Carsten Boldt i meddelelsen og fortsætter:
”Men vi er dog også realistiske. Vi er klar over, at vi nok aldrig får den gennemsnitlige forbruger til at interessere sig ret meget for deres elselskab. Men hvis vi med en kampagne som denne kan huske bare en lille andel af markedet på, at Velkommen altid er grøn strøm, og at man hos os kun betaler for strømmen og ikke et dyrt abonnement, så er vi også kommet langt,” siger han.
Moonraker har, ifølge meddelelsen, både været en del af udviklingen af det strategien og det kreative koncept samt stået for produktionen og indrykningen af kampagnen.
Og tallene fra Opeepl viser, at det i forlængelse af kampagnen også er lykkedes Velkommen at øge sin markedsandel, således, at kundebasen nu nærmer sig de 100.000 kunder.
Se kampagnefilmen her.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger
For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger