”Det er svært at fatte, at det her sker for os, i vores liv. Man går rundt og tror og håber på, at det bare er et mareridt”.
Det skriver Anatoliy Davydov, der er Creative Director i den ukrainske division af Leo Burnett, i et indlæg i svenske Resumé.
Sideløbende med at Anatoliy Davydov er flygtet fra Kiev, har han via nettet sammen med en række kollegaer fra Leo Burnett arbejdet på kampagnen ”Call War War!” Kampagnen skal få folk i rundt om i verden til at forstå, at der ikke er tale om en konflikt mellem Rusland og Ukraine, men at vi er vidner til en rigtig krig.
”Vi gør det, fordi det er nødvendigt, ” skriver Anatoliy Davydov i Resumé.
”Der er for eksempel også mange europæiske massemedier, der kalder det for ”Ukraine-krisen”. Men det her er ikke en krise. Det er krig! En virkelig krig med døde ubevæbnede børn, voksne og en enorm ødelæggelse af vores infrastruktur,” skriver han til Resumé.
Anatoliy Davydov appeller i sit indlæg til, at man hjælper med at dele information om hvad der sker i Ukraine, hvilket hans kampagne også er designet til.
”Først og fremmest håber vi, at denne krig slutter. Vi har ingen andre planer end at vinde så snart som muligt. Russerne må forlade vores territorium. Og derefter vil vi genopbygge vores land,” slutter han sit indlæg i Resumé.
