Lakrids by Bülow samler salgsaktiviteterne i én kommerciel afdeling og henter i den forbindelse Martin Lyngaa Simonsen fra Implement Consulting Group ind til en nyoprettet stilling som Chief Commercial Officer.

Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

”Martin Lyngaa Simonsen har mange års erfaring som rådgiver fra Implement Consulting Group, QVARTZ og Deloitte Business Consulting”, hedder det i meddelelsen, hvor af det også fremgår, at han har en sideløbende aktiv karriere som efterretningsofficer og major af reserven igennem 25 år, og en uddannelsesbaggrund i forretningsstrategi, økonomi og IT fra Aarhus Universitet.

I sin nye stilling hos Lakrids by Bülow skal Martin Lyngaa Simonsen ”stå i spidsen for virksomhedens kommercielle strategi, og får samtidig ansvaret for alle salgskanalerne, som igennem endnu større synergier skal bidrage til den globale vækst”.

Patricia Winkel-Pedersen er ny Marketing Director hos Lakrids by Bülow. Foto: PR.

To interne forfremmelser

I forbindelse med organisationsændringen har Lakrids by Bülow desuden forfremmet Patricia Winkel-Pedersen til Marketing Director og Michael Ewald Hansen til Chief Digital Officer.

Patricia Winkel-Pedersen kom til virksomheden fra Nestlé Nespresso i 2020 og har de seneste to år bidraget til at øge kendskabsgraden til brandet på tværs af virksomhedens kanaler – blandt andet gennem brandingkampagnen ’Share it with a hater’. 

Michael Ewald Hansen kom til Lakrids by Bülow i 2018 som E-commerce Director fra en lignende stilling hos Kjær & Sommerfeldt. Som Chief Digital Officer skal han nu stå for den digitale side af forretningsstrategien og optimere processer på tværs af organisationen.

Lakrids by Bülow er grundlagt af Johan Bülow i 2007 og sælger i dag sine produkter gennem egen e-handelskanal og egne konceptbutikker i Norden, Tyskland og De Forenede Arabiske Emirater. Hertil kommer omkring 2.000 tredjepartsforhandlere i 35 lande.

Virksomheden havde i 2021 en omsætning på 293 millioner kroner.