Kunstig intelligens er her, der og alle vegne. Alle snakker om det, skriver LinkedIn-opslag om det og et væld af virksomheder lancerer nye værktøjer, der kan effektivisere dit arbejdsliv og spare dig tid.
Nu gør kunstig intelligens også et større indtog i vores mailbokse. Det internationale e-mailmarketing firma Mailchimp lancerer nemlig et AI-værktøj, der skal gøre dig bedre til at skrive marketingmails — og på sigt udkonkurrere dig.
Det skriver mediet Fast Company.
Værktøjet, der hedder Email Content Generator, bygger på AI-virksomhedens OpenAIs GPT-teknologi. En teknologi bedst kendt fra chatrobotten ChatGPT, som de fleste for tiden eksperimenterer med.
“Jeg har aldrig mødt en marketeer, der elsker at skabe 100 forskellige variationer af content, siger Jon Fasoli, Mailchimps chief design og product officer til Fast Company. Han tilføjer:
“Jeg håber, at vi kan spare marketeers tid, så de virkelige kan være kreative omkring deres strategi.”
Skal blive bedre end mennesker
Teknologien kan generere tekst baseret på branche, kampagnens formål og eksempler fra tidligere marketing materiale.
Men bruger kan også give mere udførlige opgaver til den kunstige intelligens, som eksempelvis at skrive om et nyt produkt, der skal lanceres med en rabatkode. Det er også muligt at give få AI’en til at udtrykke forskellige følelser, skriver Mailchimp i en pressemeddelelse.
Mailchimp håber på at bevise, at den kunstige intelligens kan skabe indhold, der performer bedre end, hvad deres kunder selv kan skrive.
“Det her er et virkelig spændende øjeblik, hvor vi vil bevise, at vi kan nå den milepæl,” siger Jon Fasoli til Fast Company.
Værktøjet er stadig i beta-versionen og i første omgang kun tilgængelig for Mailchimps amerikanske kunder.