Der gemmer sig en iværksætter i maven på marketing-profilen Rasmus Carlsen.

Derfor træder han ind som CMO og medstifter af fintech-startuppen Flatplay, der arbejder med betalingsløsninger

Hidtil har Rasmus Carlsen blandt andet arbejdet som Marketing Director i fem år i Verisure, ligesom han har været kommerciel direktør i GoMore. Han har også arbejdet med marketing i Codan i en årrække og har tidligere stiftet sitet Samlino.dk, der sendte ham på Berlingskes top100 talent-liste i 2015.

Men den nye mulighed var han ikke i tvivl om, at han skulle springe med på, skriver han i en mail til Markedsføring.

”Jeg er enormt stolt,” skriver han.

”Det er meget få startups i Danmark der har unicorn-potentiale, men det er jeg overbevist om, at FLATPAY har. Derfor skulle jeg bare med på det tog, før det var kørt, og jeg glæder mig til udfordringen,” siger Rasmus Carlsen.

Han glæder sig grundlæggende til at få en ny udfordring, hvor der er ambitiøse mål at om vækste.

”Jeg trives enormt godt med at arbejde i vækstvirksomheder, hvor man hver dag når nye mål, men også kæmper med uforudsete udfordringer konstant,” skriver han.

Flatplay har på kort tid omsat for 1,5 mia. kr og har for nylig fået en kapitalindsprøjtning på minimum 26 mio. kr. fra SEED Capital. Rasmus Carlsens opgave bliver at få løftet kendskabet til brandet hos potentielle kunder.

”At skifte betalingsløsning som butiksejer kræver enormt meget tillid, da vi jo håndtere deres omsætning og pengestrøm. Derfor er det centralt, at vi bliver opfattet som et anerkendt brand, man som kunde kan stole på, og at vi altid hjælper hurtigt, hvis det er problemer,” skriver Rasmus Carlsen.