Den 43-årige Didrik A. Fjeldstad bliver chef for Dansk Industris nye brand- og marketing-afdeling, som slår dørene op 1. februar.
Det oplyser organisationen i en pressemeddelelse.
”Det forpligter at være Danmarks største erhvervsorganisation, og derfor skal vi hele tiden blive bedre til at forny vores udtryk i dialogen med omverdenen og øge relevansen for vores medlemmer,” siger DI’s direktør for public affairs og kommunikation, Morten Høyer, i meddelelsen om den nye afdeling.
Han tilføjer:
”Med Didrik ved roret har vi det stærkeste fundament for at nå i mål og positionere os endnu stærkere.”
Tunge marketing- og ledelsesposter
Didrik A. Fjeldstad har gennem sin karriere blandt andet været hos Carlsberg i tæt på ni år.
Først som marketingkoordinator i Carlsberg Danmark, siden en årrække hos Carlsberg i Italien og derpå hos Carlsberg Group, hvor han sluttede som Global Marketing Director i 2016.
Derfra blev han hentet til SAS, Scandinavian Airlines, som Vice President for Brand & Marketing, hvor han blandt andet var med til at vinde flere priser sammen med bureauet & Co.
Efter SAS-tiden blev Didrik A. Fjeldstad adm. direktør for DIF og Team Danmarks kommercielle selskab, Sport One, ligesom han i de senere år været med til at etablere ventureselskabet Oxidane med investeringer i opstartsvirksomheder inden for vand, teknologi og bæredygtighed.
Selv glæder han sig til de nye udfordringer:
”DI er for mig en organisation, der er med til at tegne fremtidens Danmark. At kunne være med til at drive det vigtige ansvar gennem en modernisering af brand, marketing og loyalitet til medlemmerne er en drømmeopgave, jeg går til med ydmyghed og stolthed,” siger Didrik A. Fjeldstad i meddelelsen.