Det godt 10 år gamle digitale marketingbureau Precis Digital har gennemført sit andet opkøb på bare tre måneder. Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.

I december 2022 købte bureauet produktionsselskabet Bannerboy og udvidede dermed sit territorium til USA og Holland – og denne gang er det det italienske performancemarketingbureau Booster Box, der bliver en del af Precis Digital.

“Vores to teams har kendt hinanden i mange år og deler den fælles overbevisning om, at data og automatisering er væsentlige drivkræfter for succesfuld digital markedsføring,” siger Anders Lykke, adm. direktør hos Precis i Danmark, i meddelelsen og tilføjer:

”Booster Box’ kærlighed til tal og videnskab samt tilgang til at bygge en sund virksomhedskultur matcher Precis rigtig godt. Derfor er det mere end spændende, at vi sammen nu udvider til det sydeuropæiske marked.”

Nyt forretningsområde

Opkøbet, hedder det videre i meddelelsen, er en del af Precis Digitals strategi om at ekspandere internationalt ved at slå sig sammen med bureauer, der deler deres værdier og ambitioner. 

“At slå kræfterne sammen med Precis Digital giver os mulighed for at være på hold med en virksomhed, der virkelig deler vores datadrevne, teknologiske værdier. Vi ser frem til at give vores kunder flere services og et dybere udvalg af tilbud gennem dette partnerskab,” siger Gianluca Binelli, grundlægger og adm. direktør hos Booster Box i meddelelsen.

Aftalen blev underskrevet den 31. januar 2023, og Booster Box bliver en del af Precis Digitals nye forretningsområde, Precis Sydeuropa, som Gianluca Binelli, bliver chef for.

Booster Box er grundlagt i 2016 og beskæftiger sig med Paid Search, Paid Social, Programmatic, SEO, MarTech & Analytics, Amazon Ads og Affiliate Marketing.