Hvordan positionerer man noget så usexet som et regnskabsprogram?
Spørger du Dinero, er svaret en opera, hvor ildkanonerne spyer, og den tidligere tennisspiller Frederik Fetterlein har klædt sig ud som en femmer.
For første gang i Dineros 10 år lange levetid går virksomheden i luften med en større kampagnesatsning, der skal forsøge at skabe langsigtet kendskab fremfor her-og-nu salg.
“Det har været et stort skridt for os. Førhen har vores marketing handlet om at få kunder i butikken her og nu, men det er ikke formålet med denne kampagne. Den skal ikke skabe hurtig omsætning eller give et vildt tilbud. Den skal være med til at skabe et bredt kendskab og manifestere vores navn hos dem, der endnu ikke har stiftet en virksomhed,” skriver Dineros CMO, Rasmus Jungersen, i en pressemeddelelse.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillingerBag kampagnen står reklamebureauet Unknown, der har hevet produktionsselskabet Kind ind og fået Magnus Millang til at instruere filmen.
“Der var heldigvis hurtigt konsensus om, at Dinero godt måtte lave lidt sjov med sig selv. Og selvironi er lidt en mangelvare i reklameblokken, der ofte er domineret af glatpolerede glansbilleder og fantastiske fortællinger om, hvordan et brand kan ændre dit liv,” oplyser Andreas Green Lorentzen, der er kreativ direktør og partner hos Unknown, i pressemeddelelsen.
Ifølge Dinero markerer kampagnen et skifte i Dineros marketingfokus, og fremover kommer branding til at spille en større rolle for regnskabsvirksomheden.
Virksomheden er stiftet af serieiværksætteren Martin Buch Thorborg, der i dag også er adm. direktør.