Digital Fans er navnet på et svensk bureau, som Nord DDB netop har købt.
Det skriver Nord DDB i en pressemeddelelse.
Digital Fans har adresse i Stockholm, og medarbejderstaben tæller 12 såkaldte ”vækstagenter”, der ”skal styrke familien af bureauer, der tilsammen udgør det nordiske netværk af Nord DDB.”
Annette Piilgaard, CEO hos Nord DDB Cph, siger om købet af Digital Fans:
”Conversion optimering bliver en stadig vigtigere del af vores kunders set up. For at sikre, at vi altid kan tilbyde den bedste rådgivning inden for digital vækst, har vi nu investeret i Digital Fans. De har det rigtige mindset, track record og tilbud, der matcher vores kunder.”
Digital Fans blev grundlagt i november 2013, og bureauet kommer til at beholde sit navn, skriver Executive Creative Director hos Nord DDB Cph, Mikkel Jønsson, i en mail til Markedsføring.
Johan Matsgård, der er medstifter og administrerende direktør for Digital Fans, skriver i meddelelsen:
“Vi har set, hvordan virksomheder let investerer i den nyeste martech og salestech, men som stadig kæmper for at optimere deres digitale kommunikation og skabe omkostningseffektive resultater. Det er her, vi kan komme ind for at identificere flaskehalsene samt alle de muligheder, vi kan tage i brug for hurtigt at forbedre resultaterne.”
Nord DDB vil ikke oplyse, hvad erhvervelsen af Digital Fans har kostet bureaugruppen.