Lotte Wøldiche Præstgaard bliver ny CMO hos Schibsted Danmark, hvor hun skal varetage kommunikation, brandingen og markedsføringen af den nordiske mediekoncerns danske brands, DBA og Bilbasen. 

“Jeg ser et stort potentiale i at arbejde med to så stærke brands, der lige nu taler ind i digitale og bæredygtige markedstrend. Derudover glæder jeg mig over at blive en del af en virksomhed, der har et solidt værdisæt: Schibsted arbejder med diversitet, prioriterer work-life-balance, og så har virksomheden et globalt udsyn,” siger Lotte Wøldiche Præstgaard i en pressemeddelelse.

Schibsted har hentet Lotte Wøldiche Præstgaard fra jobbet som CCO hos Imerco, hvor hun var knap tre og havde ansvaret for at skabe vækst via branding, service og digitalt salg.

I forbindelse med Schibsteds indtog på det danske marked ansatte koncernen en ny, dansk direktør, Erik Norberg, der har foretaget ændringer i ledelsen ved bl.a. at udvide ledelsesteamet fra tre til syv og ved at ansætte en CMO.