En kvinde i overtræksdragt med en lampeskærm på hovedet trisser bag om en mand, der lægger kabale. En ældre kvinde slikker på et spejl – og en høne prikker med næbbet i tre skiver brød på et køkkenbord, hvor en mand står og laver mad. 

Det er nogle af scenerne i en ny kampagnefilm fra den danskbaserede malervarekoncern Flügger Group.

Kampagnen er skabt i samarbejde med Sunrise og selv om dens stil og udtryk adskiller sig markant fra klassisk farve- og maler-kommunikation, så er det faktisk en kampagne for udendørsmaling, oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Kampagnen har overskriften ”Uanset hvad der sker indenfor – dækker Flügger udenfor”. 

Og ifølge marketingdirektør i Flügger Group, Peter Møllebjerg Andersen, så tager den nye kommunikation afsæt i ’virksomhedens ønske om at være anderledes i en branche, hvor de fleste reklamerer med de funktionelle produktegenskaber’.

" Kampagnen hylder forskelligheder og relationen mellem mennesker – noget der normalt ikke fylder det store i malingreklamer.
Peter Møllebjerg Andersen, marketingdirektør i Flügger Group

”Vi kan konstatere, at alle siger det samme – det gælder også os selv. Vi bruger de samme visuelle udtryk, de samme USP’er og de samme kanaler,” siger Peter Møllebjerg Andersen i meddelelsen og tilføjer:

”Men i Flügger har vi de seneste år gjort op med de traditionelle måder at gøre tingene på i branchen. For eksempel ved at optimere vores lokale skandinaviske produktion og fremme vores grønne initiativer. Den tilgang har vi tilført vores markedsføring.” 

Eksempel på printannonce fra Flüggers nye kampagne. Foto: PR

Hylder forskelligheder

Marketingdirektøren peger blandt andet på, at Flügger arbejder målrettet med mangfoldighed internt’.

Samtidig har koncernen de seneste to år været hovedsponsor på Pride. Derfor ligger kampagnens budskab godt i tråd med Flüggers DNA, mener Peter Møllebjerg Andersen.

Og det er efter hans opfattelse også en af hovedårsagerne til, at Flügger kan tage netop denne tematik til sig:   

”Kampagnen hylder forskelligheder og relationen mellem mennesker – noget der normalt ikke fylder det store i malingreklamer. Vi vil vise, at uanset hvem du er, eller hvad du laver indenfor, så sørger Flügger for det, der er udenfor,” siger Peter Møllebjerg Andersen.

Katrine Nordgaard, Partner & Head of Consulting hos Sunrise, siger i meddelelsen, at parterne har ’skiftedes til at være lead’.

”Vi har først og fremmest lavet en grundig analyse af markedet og på baggrund heraf udviklet flere forskellige kreative retninger i tæt samarbejde med Flügger-teamet,” siger hun og tilføjer:

”Da den valgte retning var gennemarbejdet, kunne vi trygt lade Flügger-teamet køre projektet i mål. Vi har være med under hele processen, men skiftedes til at have lead på opgaverne. Vi oplever, at det giver nogle stærke løsninger, som er godt funderet i virksomhedens virkelighed.” 

Kampagnen omfatter tv-spots, printannoncer, digitale kampagner og outdoor, og første burst kører lige nu i Danmark, Sverige, Norge, Polen og Island.

Se kampagnefilmen her (engelsk version).

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger