En kvinde i overtræksdragt med en lampeskærm på hovedet trisser bag om en mand, der lægger kabale. En ældre kvinde slikker på et spejl – og en høne prikker med næbbet i tre skiver brød på et køkkenbord, hvor en mand står og laver mad.
Det er nogle af scenerne i en ny kampagnefilm fra den danskbaserede malervarekoncern Flügger Group.
Kampagnen er skabt i samarbejde med Sunrise og selv om dens stil og udtryk adskiller sig markant fra klassisk farve- og maler-kommunikation, så er det faktisk en kampagne for udendørsmaling, oplyser selskabet i en pressemeddelelse.
Kampagnen har overskriften ”Uanset hvad der sker indenfor – dækker Flügger udenfor”.
Og ifølge marketingdirektør i Flügger Group, Peter Møllebjerg Andersen, så tager den nye kommunikation afsæt i ’virksomhedens ønske om at være anderledes i en branche, hvor de fleste reklamerer med de funktionelle produktegenskaber’.
" Kampagnen hylder forskelligheder og relationen mellem mennesker – noget der normalt ikke fylder det store i malingreklamer.Peter Møllebjerg Andersen, marketingdirektør i Flügger Group
”Vi kan konstatere, at alle siger det samme – det gælder også os selv. Vi bruger de samme visuelle udtryk, de samme USP’er og de samme kanaler,” siger Peter Møllebjerg Andersen i meddelelsen og tilføjer:
”Men i Flügger har vi de seneste år gjort op med de traditionelle måder at gøre tingene på i branchen. For eksempel ved at optimere vores lokale skandinaviske produktion og fremme vores grønne initiativer. Den tilgang har vi tilført vores markedsføring.”

Hylder forskelligheder
Marketingdirektøren peger blandt andet på, at Flügger arbejder målrettet med mangfoldighed internt’.
Samtidig har koncernen de seneste to år været hovedsponsor på Pride. Derfor ligger kampagnens budskab godt i tråd med Flüggers DNA, mener Peter Møllebjerg Andersen.
Og det er efter hans opfattelse også en af hovedårsagerne til, at Flügger kan tage netop denne tematik til sig:
”Kampagnen hylder forskelligheder og relationen mellem mennesker – noget der normalt ikke fylder det store i malingreklamer. Vi vil vise, at uanset hvem du er, eller hvad du laver indenfor, så sørger Flügger for det, der er udenfor,” siger Peter Møllebjerg Andersen.
Katrine Nordgaard, Partner & Head of Consulting hos Sunrise, siger i meddelelsen, at parterne har ’skiftedes til at være lead’.
”Vi har først og fremmest lavet en grundig analyse af markedet og på baggrund heraf udviklet flere forskellige kreative retninger i tæt samarbejde med Flügger-teamet,” siger hun og tilføjer:
”Da den valgte retning var gennemarbejdet, kunne vi trygt lade Flügger-teamet køre projektet i mål. Vi har være med under hele processen, men skiftedes til at have lead på opgaverne. Vi oplever, at det giver nogle stærke løsninger, som er godt funderet i virksomhedens virkelighed.”
Kampagnen omfatter tv-spots, printannoncer, digitale kampagner og outdoor, og første burst kører lige nu i Danmark, Sverige, Norge, Polen og Island.
Se kampagnefilmen her (engelsk version).

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger