Ad-tech virksomheden Brigtbid, der leverer AI-styring af Google-annoncer, åbner nu i Danmark.
Det skriver Brightbid i en pressemeddelelse.
Åbningen af kontor i Danmark kommer, efter virksomheden, der blev stiftet i 2020 i Sverige, har åbnet afdelinger i England og Norge. I forlængelse af åbningen ansætter man en ny landechef i skikkelse af Thomas Michelsen, der har en fortid som sælger i blandt andet Verisure og House of Control, men også har været bryder og politimand.
”Brightbid så en oplagt mulighed for at blive en af de første AI-drevne Google Ads-virksomheder i Danmark og indtage en position som thought leaders i AI- og marketingindustrien,” siger den nye landechef i meddelelsen.
Dansk marked blandt mest voksende
Ifølge Thomas Michelsen vælger Brightbid at rykke ind i det danske marked, fordi Danmark ifølge WARC (World Advertising Research Center, red.) ligger på en 4. plads i verden i forhold til ‘Share of Search’.
Samtidig viser WARC’s tal, ifølge Thomas Michelsen, at det danske marked er blandt de mest voksende markeder på området. Danske virksomheders forbrug af Google-annoncer skulle således være steget med 22 procent fra 2018 til 2023, lyder det i meddelelsen fra Brightbid.
Ifølge Brightbid man fra juni 2022 til juni 2023 fordoblet sine løbende indtægter, der udgør 56 millioner svenske kroner. Og man melder ud, at det danske team vil vokse fra fire til 12 personer i løbet af de kommende 12 måneder.