Daniel Hofmann er ansat som Head of Marketing & Sustainability hos elektronikvirksomheden GreenMind, der har specialiseret sig i at levere brugt elektronik til både private og erhverv.
Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.
Opgaven hos GreenMind bliver dels at udvikle og implementere GreenMinds ESG-strategi og dels at ”fremme kendskabet til det miljørigtige alternativ til at købe nye telefoner, tablets og computere og bekæmpe det gængse forbrugsmønster præget af ‘brug-og-smid-væk’ tankegangen.”
Daniel Hofmann har mange års bureauerfaring med sig i bagagen.
Han var således tidligere, gennem 10 år, adm. direktør for det daværende Grey København, ligesom han også har en fortid hos AdPeople, Advice og senest Mindshare, hvor han havde titel af Director, Brand og Advertising.
Hos GreenMind får han følgeskab af Martin Roulund Jakobsen, der er tiltrådt som ny Head of Ecommerce og Digital.
Han skal stå i spidsen for at ”udvikle, optimere og drifte GreenMind´s ecommerce strategi, samt drive udviklingen af fremtidige digitale services til henholdsvis B2C og B2B,” står der i meddelelsen.
Martin Roulund Jakobsen kommer fra et job som Director, Market Management, Ecommerce, EMEA hos Radisson Hotel Group og har tidligere haft en tilsvarende stilling hos InterContinental Hotels Group.
Også han har bureauerfaring med sig – som Account Manager i det tidligere Reputation.