”Jeg ser frem til at bidrage til at udvikle den kreative kultur og det kreative produkt på tværs af alle vores markeder. Og ikke mindst arbejde sammen med en nogle fantastisk dygtige kollegaer.”

Sådan skriver Lars Samuelsen i en mail til mediet Markedsføring i anledning af, at han sammen med ni andre profiler fra Grey-netværket er udpeget til bureaugruppens såkaldte ”Global Creative Council”.

Gruppen ledes af Javier Campopiano, Worldwide Chief Creative Officer hos Grey, og består af 10 repræsentanter fra Nord Amerika, Syd Amerika, Europa og Asien.

Alle er kreative ledere af deres respektive bureauer og får blandt andet det overordnede ansvar for at udvikle en ’kultur drevet af kreativitet” og hjælpe med at gøre gruppens kreative arbejde endnu bedre.

Herudover skal gruppen også bidrage til de største globale pitches og sikre endnu mere ”famously effective work” for Grey-netværkets største brands.

“The best of the best”

Lars Samuelsen kommer til, sammen med Laura Jordan Bambach, President & Chief Creative Officer hos Grey London, til at drive Creative Councils og styrke det kreative output på tværs af EME (Europa og Mellemøsten).

”Målet er helt overordnet, at vi skal bidrage til at skabe endnu mere effektfuld kreativitet for vores samarbejdspartnere,” siger Lars Samuelsen til Markedsføring.

Om valget af Lars Samuelsen som en af de 10, som nu får”the tough task of selecting the best of the best”, skriver Javier Campopiano på LinkedIn:

”Lars, from the legendary Uncle Grey in Denmark, keeps leading his team to come up with unexpected ideas that combine human insights, exquisite design and future forward thinking. Always with a humble approach that disarms any ad-rockstar stereotypes.”

Han tilføjer: “In the year of our 105 anniversary, we are in pretty good creative hands.”