To unge talenter fra den danske PR/PA-branche – Sofie Rebecca Høj fra Lead Agency og Morten Vester Haldrup fra Advice – er udvalgt til at repræsentere de danske farver ved VM i PR, Next Generation World Cup 2022.
Det oplyser Kreativitet & Kommunikation i en pressemeddelelse.
Konkurrencen arrangeres af PR-paraplyorganisation International Communications Consultancy Organisation (ICCO), som Kreativitet & Kommunikation er medlem af.
De to unge danskere er udvalgt på baggrund af normeringer fra de danske bureauer, der beskæftiger sig med PR- og PA, og det glæder direktør Charlie Stjerneklar, at KreaKom har fået mulighed for at få et dansk team med i årets konkurrence.
”Vi har en enorm talentmasse i den danske PR- og PA-branche, og derfor er jeg særligt glad for, at vi i brancheforeningen har fået mulighed for at sende to talenter afsted til den globale PR-case competition,” siger han i meddelelsen og tilføjer:
”Til PR World Cup får de danske deltagere mulighed for at måle sig op mod kombattanter fra hele verden, og de skaber samtidig et stærkt, globalt netværk. Vi hepper på Sofie og Morten og ønsker dem al mulig held og lykke.”
Konkurrencen, der henvender sig til talenter under 35 år fra PR-bureauer verden over, løber af stablen den 7. november.
Her skal de unge teams løse en case, som stilles af en global NGO, hvorefter internationale dommere, via et pointsystem, vurderer deres kampagners styrke og effektivitet.
Vinderne får, ud over æren, mulighed for præsentere deres løsning for case-stilleren, adgang til et eksklusivt, globalt PR-netværk samt en billet til PR-branchen internationale konference i 2023.
Afgørelsen falder den 16. november og interesserede kan læse mere her.