To studerende ved DMJX Kreativ Kommunikation, Viktor-Emil Appel Hansen og Line Bo, løber med hele to priser ved årets udgave af D&AD’s ungdomskonkurrence, New Blood.

I alt vinder danske kreative fem priser af de 181, der blev uddelt ved konkurrencen.

En mindre høst end de to foregående år, hvor det blev til henholdsvis 11 og 15 priser til unge, danske teams.

Men ifølge Jesper Hansen, der er faglig leder på Kreativitet og Kommunikation på DMJX, har der heller ikke været lige så mange indsendelser i år.

Relativt vurderer han således høsten til at være nogenlunde på niveau med foregående år.

Årets danske vindere er …

  • Kari Melberg og Ulrikke Dein, Grafisk Kommunikation / Skolen for Visuel Kommunikation / UC SYD, for casen Put Peaches On A Pedestal

Fine New Blood-traditioner

”Farven” på priserne afsløres først den 14. juli ved D&AD New Blood Ceremony, og der er noget at leve op til for de unge teams.

I 2019 vandt tre daværende studerende ved DMJX Kreativ Kommunikation – Mark Terkelsbøl, Nicolas Housted og Joachim Klintfält den første, danske Black Pencil nogensinde.

Og sidste år gjorde Jonathan Fjord og Pernille Lund, dengang ligeledes studerende ved DMJX Kreativ Kommunikation, dem kunsten efter og vandt en af det års Black Pencils.

Begge år uddeltes der globalt kun tre Black Pencils.