To studerende ved DMJX Kreativ Kommunikation, Viktor-Emil Appel Hansen og Line Bo, løber med hele to priser ved årets udgave af D&AD’s ungdomskonkurrence, New Blood.
I alt vinder danske kreative fem priser af de 181, der blev uddelt ved konkurrencen.
En mindre høst end de to foregående år, hvor det blev til henholdsvis 11 og 15 priser til unge, danske teams.
Men ifølge Jesper Hansen, der er faglig leder på Kreativitet og Kommunikation på DMJX, har der heller ikke været lige så mange indsendelser i år.
Relativt vurderer han således høsten til at være nogenlunde på niveau med foregående år.
Årets danske vindere er …
- Julie Tjørnelund, DMJX KK (der også netop har vundet en One Show Pencil) – for casen Writing Audibly
- Josefine Fogh Petry og Alexander Winge Leisner, DMJX KK, for casen giffgaff Guardian
- Kari Melberg og Ulrikke Dein, Grafisk Kommunikation / Skolen for Visuel Kommunikation / UC SYD, for casen Put Peaches On A Pedestal
- Viktor-Emil Appel Hansen og Line Bo, DMJX KK, for casen The giffgaff Transfer Window
- Viktor-Emil Appel Hansen og Line Bo, DMJX KK, for casen The Penqueen Maxi Challenge.
Fine New Blood-traditioner
”Farven” på priserne afsløres først den 14. juli ved D&AD New Blood Ceremony, og der er noget at leve op til for de unge teams.
I 2019 vandt tre daværende studerende ved DMJX Kreativ Kommunikation – Mark Terkelsbøl, Nicolas Housted og Joachim Klintfält den første, danske Black Pencil nogensinde.
Og sidste år gjorde Jonathan Fjord og Pernille Lund, dengang ligeledes studerende ved DMJX Kreativ Kommunikation, dem kunsten efter og vandt en af det års Black Pencils.
Begge år uddeltes der globalt kun tre Black Pencils.