Hvert år foretager Voxmeter en dybdegående tilfredshedsmåling blandt danske bankkunder, hvor 62.000 kunder i landets 20 største banker spurgt ind til, hvor tilfredse de er med blandt andet bankernes rådgivning, service, og produkter.
I år løb Arbejdernes Landsbank – for 14. år i streg – med æren af at være den bank, der scorer højest blandt sine kunder i Voxmeter-undersøgelsen, skriver førnævnte bank i en pressemeddelelse.
For at kommunikere førstepladsen og vise omverdenen, hvor meget kåringen rent faktisk betyder for dem, valgte Arbejdernes Landsbank efterfølgende at briefe deres bureau, Yellow Umwelt, om at lave en fejringskampagne, der skulle vise bankens – og ikke mindst medarbejdernes – glæde og stolthed over kåringen.
Kan ikke få armene ned
”Vi tog fat i et meget fysisk symbol og et begreb, som vi kender, når man udtrykker stor glæde og begejstring,” siger Kreativ Direktør i Yellow Umwelt, Peter Dalgas, om det kreative afsæt for kampagnen.
”Derfor lavede vi en film i super slow med en tydelig key-visual, der kan fungere på en masse forskellige platfome, hvor bankens ansatte simpelthen ikke kan få armene ned af ren glæde, men naturligvis arbejder ufortrødent videre med armene i vejret, mens de lytter til deres kunder,” tilføjer han i meddelelsen.
Omer Hanif, der er kampagne- og projektkonsulent hos Arbejdernes Landsbank, fortæller om baggrunden for kampagnen:
”Når vi går i markedet med det her budskab, handler det om, at vi gerne vil give bankens medarbejdere et talerør til at fortælle kunderne, hvor meget vi sætter pris på kåringen. Derudover er kåringen et stærkt kommunikationsgreb, der giver os mulighed for at italesætte vores position som en troværdig og tillidsvækkende bank – både over for vores eksisterende kunder, men selvfølgelig også over for nye kunder.”
Se kampagne-filmen som er instrueret af Nicklas Hemming og filmet af Frederik Säll her:

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger