Barbara Daliri Freyduni er hentet ind som nyt bestyrelsesmedlem hos Adform. Hun bliver den danske adtech-virksomheds første udenlandske bestyrelsesmedlem.

Det oplyses i en pressemeddelelse.

Barbara Daliri Freyduni, der er Chief Growth Officer hos Bitstamp, bringer mere end tyve års marketingerfaring med sig ind i bestyrelsesarbejdet. 

Tidligere har hun været Global Head of Marketing and Sales hos Zalando og CMO Western Europe hos Microsoft med ansvar for 12 europæiske lande.

Hun har også været Director of Marketing hos Netflix, og ansvarlig for marketingaktiviteter for Google i Central- og Nordeuropa.

”Barbara er ikke kun ekspert på det europæiske marked inden for flere brancher, men har også en masse praktisk indsigt at tilbyde, når det kommer til behovene hos globale brands og deres tilgang til uafhængig adtech,” siger bestyrelsesformand, Torben Munch i meddelelsen og tilføjer:

Om Adform

Adform har i dag 27 kontorer verden over.

Selskabet beskæftiger mere end 650 medarbejdere, og kundelisten tæller mange store globale brands såsom Vodafone, Tiffany’s & Co. og BMW samt de største mediebureauer i verden.

Adform kom ud af 2020 med et driftsresultat på 98 millioner kroner mod 18,1 millioner kroner året før.

”Med sin mangeårige karriere som Senior Marketing Executive personificerer Barbara den ideelle Adform-kunde. Vi ser frem til at se hende bringe dette perspektiv til bestyrelsesbordet.”

Barbara Daliri Freyduni siger selv om den nye opgave:

“Adform er uafhængig af medieejerskab, hvilket betyder, at der ikke er nogen interessekonflikt med kunderne. I modsætning til mange aktører i den digitale marketingindustri. Det betyder også, at Adform går forrest med hensyn til at skabe transparens i branchen. Og det er en kerneårsag til, at jeg er stolt af at være en del af virksomhedens rejse fremadrettet.”

Barbara Daliri Freyduni er opvokset i Berlin og har studeret business/økonomi og journalistik.