Det danske adtech-selskab Adform leverer selskabets bedste regnskab nogensinde. I 2021 omsatte virksomheden for cirka 650 millioner kroner, imens overskuddet lød på 86 millioner kroner. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.
Overskuddet er steget massivt i virksomheden – med over 600 procent.
”Vi står i dag med en langt mere strømlinet, effektiv og produktiv virksomhed. Det skyldes, at vi har været hele virksomheden igennem – ledelse, HR, forretnings- og produktudvikling, salg og marketing. Hver en sten er blevet vendt, og nøgleordene har været professionalisering, automatisering og systematisk brug af data i alle led,” udtaler adm. direktør Troels Philip Jensen i pressemeddelelsen.
“Det er forklaringen på, at turnarounden er lykkedes, og at vi nu kan levere virksomhedens bedste resultat nogensinde.”
Adform har det seneste år blandt andet lanceret løsningen ID Fusion, der er et værktøj til at arbejde med førsteparts-data i annoncering digitalt.
”Vi er i et marked i rivende udvikling, men også et marked med stigende kompleksitet. Den digitale marketeer har gennem de sidste år skullet forholde sig til et hav af udfordringer med f.eks. GDPR, privacy og udfasningen af tredjepartscookies. Her står Adform stærkt positioneret med vores teknologi, som bl.a. gør marketeers klar til en verden uden tredjepartscookies og er udviklet som et direkte modsvar til det fragmenterede identitetslandskab,” lyder det i pressemeddelelsen fra Louise Kloster, Senior Vice President for global marketing i Adform.