Bureauet Shape har hjembragt seks priser til Lovie i Awards 2022.

Alle priserne til awarden, som populært kaldet det uofficielle EM i web, er faldet i kategorien “App, Mobile Sites & Voice” og “News & Entertainment”.

Den store prishøst gør Shape til et af dette års mest prisvindende bureauer i Europa i Lovie-regi, og burauet har landet priserne på baggrund af to mobil-apps, Atos MyLife samt ALLY.

“Det at blive anerkendt flere gange i en hård konkurrence fra hele Europa, gør os umådeligt stolte. Præstationen er et vidnesbyrd til vores mangeårige dedikation og passion for det, vi laver – nemlig at udnytte den mobile kanal til at løfte virksomheder gennem brugeroplevelsen”, siger Kristian Duvald Friis, der er Shapes administrerende direktør, i en pressemeddelelse.

Priser fordelt på to cases

Fire af Shapes seks Lovie-priser vinder bureauet for Atos-casen MyLife, som er en sundheds-app til laryngektomi-patienter (kirurgisk procedure, hvor hele struben fjernes. red.), der fungerer som et redskab til at hjælpe både patienter og deres pårørende i genoptrænings-fasen efter en laryngektomi-operation.

”Det (sejren, red.) viser, hvordan digitalisering kan være et værktøj til at forbedre folks liv – i dette tilfælde ved at øge livskvaliteten hos laryngektomi-patienter efter en livsændrende operation”, siger  Villads Riber Mink, der er Kommerciel Direktør i Shape, og som har været strategisk ansvarlig for Atos MyLife-appen. 

Casen vinder guld i “Utilities & Services”, sølv i kategorien “Wellness and Lifestyle” samt bronze i “Best Practices”. Derudover har Shape vundet People’s Lovie Award prisen indenfor “Best Practices”, som gives for at have modtaget flest stemmer fra offentligheden.

ALLY, som er Aller Medias nye digitale medieplatform, vandt bronze samt People’s Lovie Award-prisen.