Byggemarkedskæden Stark, der har flere end 80 forretninger i Danmark, er efter flere års samarbejde med Wavemaker skiftet over til OMD.
Det bekræfter Stark og OMD over for Markedsføring.
Ifølge Michael Møller Pedersen, Managing Director for OMD i Aarhus, har der ikke været tale om en decideret bureaukonkurrence.
”Nej, der har ikke været tale om en pitch, men vi har haft dialog over en længere periode, hvor vi har haft mulighed for at demonstrere vores kompetencer.”
Mads Aagaard, Head of Marketing hos Stark, siger, at man har vægtet digitale kompetencer og nærhed højt i valget af det nye mediebureau.
”Den kombination synes vi, at vi har fundet hos OMD, hvor vi har mødt dedikerede specialister, der hurtigt kan komme tæt på os grundet placeringen i Aarhus,” siger han og tilføjer:
”Vi er allerede startet godt ud og har sat en række digitale projekter i gang, hvor vi hurtigt kan høste gevinster”
Ikke kun mediekøb
Om opgaverne, bureauet skal løse for Stark, siger Michael Møller Pedersen:
”Vi skal hjælpe virksomheden i deres fortsatte vækstrejse med fokus på effektivisering og innovation i alle dele af værdikæden. Og det gælder især en digitaliseringsrejse hvor deres omfattende førstepartsdata er nøglen,” siger han.
Bureaudirektøren understreger, at der ikke kun er tale om ’klassisk mediekøb’:
”Nej, der kommer til at være flere nuancer i samarbejdet,” siger han og uddyber:
”Vi skal selvfølgelig sikre stærke medieeksekveringer for Stark, men det handler i lige så høj grad også om at understøtte ambitionerne om at digitalisere brugerrejsen. Uden at vi går på kompromis med deres position som de professionelles foretrukne byggemarked.”
Har gearet organisationen
Selve budgettet og de konkrete KPI’er er fortrolige, men der er tale om en betydelig kunde for OMD, siger han.
”Vi kommer til at håndtere samarbejdet med Stark fra Aarhus-kontoret, og her vil der være tale om et signifikant kundeforhold. Det er et veletableret og stærkt brand, og vi glæder os til at udvikle samarbejdet.”
Kommer I til at ansætte flere folk for at klare de nye opgaver?
”Nej, vi har allerede gearet organisationen til at kunne håndtere det nye kundeforhold,” siger Michael Møller Pedersen.
Stark Danmark rundede i regnskabsåret 2021/2022 for første gang i virksomhedens historie en omsætning på 10 milliarder kroner.
Årets resultat blev 534 millioner kroner mod 372 millioner kroner året før.