Coca-Cola er netop gået i luften med en helt ny brandplatform, der skal styrke et af verdens største brands globalt.

Kampagneplatformen, ”Real Magic”, er den første nye brandplatform, Coca-Cola har lanceret siden 2016, hvor brandet gik i luften med platformen ”Taste the Feeling”. Sammen med den relancerer Coca-Cola også sin visuelle identitet. Det skriver Coca-Cola i en pressemeddelelse.

”Real Magic er ikke blot en tagline eller en engangs-kampagne. Det er en langsigtet brandfilosofi, der skal drive og guide marketing og kommunikation på tværs af Coca-Cola varemærket,” lyder det i meddelelsen fra Manolo Arroyo, CMO for Coca-Cola.

Ork smider sit våben

Den første reklamefilm i kampagnen, ”One Coke Away From Each Other”, går i luften i dag. Reklamefilmen fokuserer på fællesskab som sin kerne.

En stor del af den nye brandplatform er også, at Coca-Cola går sammen med gamere og blandt andet vil markedsføre sig på gaming-video-platformen Twitch.

Derfor er hovedpersonen i videoen også en spil-figur – en ork – som vælger at kaste sit våben fra sig og skabe fred i et ellers voldeligt computerspil.

Ramt af at lukke ned for marketing

Coca-Cola lukkede ned for alle sine marketingaktiviteter, da coronakrisen ramte i foråret 2020. Først i oktober 2020 kom Coca-Cola tilbage på marketingscenen – og nu, ét år senere, har Coca-Cola altså set et behov for at relancere sit brand.

Coca-Cola har i internationale branchemedier også fået kritik for at lukke ned for sin markedsføring under krisen. Her, lyder analysen, har virksomheden begået en fejl og tabt markedsandele til Pepsi. Det skriver blandt andet MarketingWeek.

Du kan se den nye reklamefilm fra Coca-Cola her.