Dansk Annoncørforening, der opløses ved årets udgang, overdrager Danish Digital Award, DDA, til juryformand Kim Jong Andersen.

Det oplyses i en pressemeddelelse.

Konkret er DDA overdraget til et holdingselskab ejet af Kim Jong Andersen. Det oplyses, at han vil ”etablere et nyt driftsselskab, formentlig i medejerskab med andre aktører, som der pt. forhandles med, hvoraf nogen er velkendte i DDA-regi.”

Det er planen, at DDA fremover afholdes som en virtuel event. Det oplyses videre, at jurymødet forhåbentlig stadig vil ”kunne gennemføres som en fysisk netværksevent for at opretholde det stærke DDA jury-community på næsten 150 marketing-/digitale profiler.”

Kim Jong Andersen, juryformand og ny ejer af Danish Digital Award (DDA). Foto: PR

Store planer

Videre oplyses det, at der er nye ideer på tegnebrættet:

– Som juryformand og kommende medejer er jeg garant for, at vi hele tiden ikke alene afspejler vores samtid, men også prøver at imødegå og sågar påvirke fremtiden gennem vores unikke jury- og kategorisammensætning og ikke mindst bedømmelseskriterierne, siger Kim Jong Andersen.

Han fortsætter:

– Vi vil også indstifte et legat til digitale talenter, der kan medvirke til gøre os klogere – lidt ligesom Ole Stig Lommer-legatet i sin tid, siger Kim Jong Andersen.

Der er også en vision om at gøre ”DDA til den mest prestigiøse og eftertragtede marketing-award for annoncørerne og deres samarbejdspartnere i årene, der kommer.

Og ikke bare indenfor landets grænser men også i resten af Skandinavien,” hedder det i pressemeddelelsen.