Mieles nordiske mediebudget skal fra 2022 styres og koordineres af bureauet Initiatives danske afdeling.

Det oplyser parterne i en meddelelse, hvoraf det fremgår, at valget er truffet efter en bureaukonkurrence, hvor tre nordiske bureauer deltog.

Og ifølge Jan Sørensen, Managing Director, Initiative Danmark, er der stolthed på bureauet over at have vundet Mieles nordiske budget.

”Det er vores første pitch som Initiative – vi var jo tidligere i’et i IUM – så vi er superstolte over at et powerbrand som Miele har valgt os til at drive deres nordiske fokus,” siger han og tilføjer:

”Vi kommer til at koordinere ud af København, så kunden har et enkelt point of contact, og opgaverne omfatter blandt andet udvikling af nordisk mediestrategi og en række digitale spor.”

Top 5-kunde på bureauet

Hos Miele oplyser marketingdirektør Asger Bache Jensen, at man har valgt at gå fra en landeorienteret til en mere nordisk organisering.

”I den forbindelse var det naturligt for os at finde et nordisk bureau, det kan være med til at optimere synergier på tværs af Norden og understøtte vores strategiske satsninger,” siger han i meddelelsen og tilføjer om valget af mediebureauet: 

”Initiative viste stor indsigt i Miele-brandets DNA og strategiske fokusområder og viste samtidig evnerne til at udfordre os på vores nordiske rejse.”

Parterne ønsker ikke at oplyse mediebudgettets størrelse, men Jan Sørensen siger til Markedsføring, at der for bureauet er tale om ”et betydeligt budget, der vil gøre Miele til en top fem kunde hos Initiative.”

Skal I ansætte flere folk?

”Vi skal naturligvis bruge ekstra ressourcer på en kunde af den størrelse og vigtighed for bureauet,” siger Jan Sørensen, der tilføjer, at man allerede i dag arbejder med at håndtere store brands på tværs af Norden som for eksempel LEGO. 

I Initiatives kundeportefølje indgår endvidere kunder som Amazon og Carlsberg.