GroupM lancerer et nyt globalt bureau, Acceleration. Her starter GroupM også en stor nordisk afdeling med 80 ansatte, hvoraf 60 kommer til at sidde på det danske kontor – resten sidder nogenlunde ligeligt fordelt i Norge og Sverige. Det skriver GroupM i en pressemeddelelse.
Det er ambitionen, at bureauet inden for et år vokser til 120 ansatte i Norden, oplyser bureauet til Markedsføring.
CEO for den nordiske afdeling af Acceleration, der er en sammenlægning af de to bureauer Business Science og Flip Studio, bliver Marianne Hjaltelin. Hun starter i jobbet den 1. december.
Hun har en lang karriere bag sig i bureauet Hjaltelin Stahl, hvor hun har haft flere prominente roller. De sidste ni måneder har hun arbejdet som Managing Director i Accenture Interactive Nordic.
Global Chief Product Officer for Acceleration internationalt bliver Paw Saxgren. Han har hentet internt i GroupM, hvor han har arbejdet de sidste otte år som COO for GroupM Danmark og GroupM i Norden. Inden da har han også været hos Mindshare og Carat Denmark.
“De seneste års digitale udvikling har på mange måder vendt op og ned på den måde, virksomheder driver deres markedsføring på, og derfor er vi også nødt til at udvikle os. Derfor skal Acceleration være en konsulentvirksomhed, der gør os i stand til bedre og bredere at fokusere på vores kunders løbende vækst. Samtidig har vi nogle unikke kompetencer i vores Flip Studio og Business Science, som vi gennem Acceleration kan bringe ud til kunder i hele verden,” siger Paw Saxgren i pressemeddelelsen.
Ledelsen for Acceleration i Norden kommer til at sidde i Danmark.
Acceleration kommer især til at have fokus på data science, experience design og Googles marketing- og cloudplatforme, oplyses det i pressemeddelelsen.
Markedsføring har været i kontakt med Marianne Hjaltelin. Hun ønsker først at kommentere på jobskiftet, når hun starter den 1. december.