Carlsberg har netop sendt en ny reklamefilm i luften for at fejre sit 30-årige sponsorsamarbejde med Premier League-klubben Liverpool FC – det længste i Premier Leagues historie.
Filmen byder på en visuel ’pub crawl’ og ’tour de force’ gennem mindeværdige fodbold-øjeblikke – og den skyldes ikke mindst en stribe kreative danskere.
Dels Worth Your While, Drive Studios og SMALL fra det globale kreative partnerskab by The Network med Per Pedersen i spidsen – og dels fra produktionsselskabet New-Land, hvor Tore Frandsen har svunget instruktørstokken.
Og det har ifølge Morten Ingemann, CEO, hos Worth Your While, været ”en fantastisk oplevelse.”
”Det har været en drøm af en opgave. Flere i netværket og vores partnerskab er fodboldfanatikere og andre er kæmpe Liverpool-fans, så der har været den vildeste entusiasme omkring opgaven,” siger han til Markedsføring.
Følelser og øjeblikke
Hos Carlsberg fremhæver Louise Bach, chef for globale sponsorater, i en mail netop ordet ’partnerskab’.
Artiklen fortsætter under billedet.

”Med denne kampagne fejrer vi vores partnerskab fra alle vinkler og fremhæver, hvad fantastiske partnerskaber egentlig er. Spotlight-øjeblikke fra de sidste 30 år – nogle store, nogle små, nogle uforglemmelige. Og vi deler det hele gennem nutidens og fortidens legender og fans.”
Under Tore Frandsens erfarne instruktion har man benyttet ’frozen moments’ som greb for netop at understrege, at det handler om ’øjeblikke’.
Filmen tapper samtidig ind i en sjov indsigt, som de fleste fodboldfans kender, som Morten Ingemann siger:
”De fleste af os har nok prøvet det: At juble med den ene hånd og passe på sin øl med den anden.”
Kreativ vision ”lige i skabet”
Og ifølge Morten Ingemann har man allerede fået ”masser af positiv feedback. Både fra kunder og fodboldglade fans”.
" Vi er stolte over at få lov til at sætte vores kreative fingeraftryk på dette tre årtier lange partnerskab.Per Pedersen, founder og Chief Creative Officer, by The Network
”Vi er alle sammen virkelig stolte af filmen, og vi synes, det er lykkedes at skabe den stemning, vi gerne ville have,” siger han, der især udtrykker dyb respekt for Tore Frandsens instruktør-arbejde.
”Tores kreative vision om, hvordan historien skulle fortælles, var lige i skabet, og vi har haft et eminent samarbejde.”
Hvad har været det sværeste undervejs?
Credits
Client
Carlsberg
Head of Global Sponsorships: Louise Bach
Creative
by The Nework (Worth Your While, The Council, SMALL, Drive)
Content (hero film)
New—land
Director: Tore Frandsen
Content (mini docs)
Drive Studios
Composition
Composer: Lasse Martinussen
Vocalist: Chris Griffiths
Cans
Taxi Studios
Everland
”Udover at det selvfølgelig har været en lang rejse, så var det også utroligt vigtigt for både os og kunden, at vi også fik det til at handle om øllen. Med en så ikonisk klub som Liverpool kan man nemt komme til kun at fokusere på The Reds. Men det hele faldt på plads konceptuelt med indsigten om, at bag hvert øjeblik er en fan, der fejrer fodbolden – og bag den fan er en anden fan, der beskytter Probably the best beer in the world.”
”En fantastisk mulighed”
På spørgsmålet om, hvad det har betydet for by The Network at arbejde med opgaven, skriver Per Pedersen, founder og Chief Creative Officer, i en mail til Markedsføring:
”At få lov til at fejre to så ikoniske brands som Liverpool og Carlsberg har været en fantastisk mulighed for netværket og de involverede bureauer – og vi er stolte over at få lov til at sætte vores kreative fingeraftryk på dette tre årtier lange partnerskab.”
Ud over filmen kommer sæsonen til at byde på en masse andre tiltag, herunder forskellige fan-aktiviteter og minidokumentarer, hvor fans og Liverpool-legender mødes over en øl.
Kampagnen lanceres samtidig med en serie limited edition-dåser, der hylder Liverpool-legender som Ian Rush, John Barnes, Sami Hyypiä, Robbie Fowler, Jamie Carragher og Luis Garcia. Designarbejdet er skabt af Taxi Studios og Everland.
Du kan se den nye kampagne-film for Liverpool og Carlsbergs samarbejde herunder:

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger