Dentsu har etableret en ny afdeling, som skal hjælpe annoncører i arbejdet med marketingteknologier – og som har særligt fokus på Google Marketing Platform.

Til at stå i spidsen for initiativet og udvikle den nye afdeling har bureauet hentet Jesper Skytte ind i en nyoprettet stilling.

Han har Director-stillinger hos GroupM, Spasiba og Atcore med i bagagen, og han ser frem til de nye opgaver:

”Dentsu er en af branchens største spillere, og jeg glæder mig til at skabe en stærk afdeling, som hjælper vores kunder med at fremtidssikre deres datadrevne marketing-setup igennem Google Marketing Platform,” siger han i en pressemeddelelse.

Er allerede certificeret

Ansættelsen og etableringen af den nye afdeling er et led i et større fokus i dentsus digitale forretning, lyder det fra bureauet. 

”Vi oplever, at mange annoncører er klar til at arbejde mere dedikeret med deres data. Samtidig har mange et stort ønske om selv at eje data, og den mulighed får de bl.a. gennem Google Marketing Platform,” siger Jesper Skytte.

Dentsu oplyser, at man i to år haft status som såkaldt ”certificeret Google Marketing Platform reseller”.

Den pågældende status opnås, skriver bureauet ”i kraft af et godt og langvarigt samarbejde med Google.”

Google udvælger således de bureauer, som tech-giganten selv mener, ”har kompetencer og kapacitet til at sælge, opstarte og oplære kunderne i at bruge Googles platforme”.

Og det er disse kompetencer, der nu skal sættes yderligere i spil med ansættelsen af Jesper Skytte.