Med en bruttofortjeneste på 32,2 millioner kroner og et driftsresultat på knapt 6,8 millioner kroner har Marketsquare sat punktum for et årsregnskab, der er bureauets hidtil bedste.
Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.
Og CEO, Jens Thrane-Møller, er da også en tilfreds mand:
”Vores ambition er hvert år at kunne sige, at vi har lagt til. Ikke bare på tallene, men også i forhold til at vi fagligt har udviklet os. Vi har haft et digitalt og et kreativt fokus i 2021, og jeg glæder mig over, at vi på alle måder har lagt til,” siger han til Markedsføring.

Men han erkender, at der har været perioder, hvor man har ”holdt vejret” undervejs.
”Usikkerheden på grund af pandemien tror jeg, alle har følt. Men vi har været heldige, at vores eksisterende kunder har holdt fast, og at der er kommet nye til,” siger Jens Thrane-Møller.
Vokset med 23 procent
Blandt de nye kunder finder man Spar Nord, Elretur, Mercell, Securitas, NREP og Pernod Ricard, og med Jens Thrane-Møllers ord er Marketsquare desuden ”i en god gænge” i forhold til pitches.
I tørre tal lander 2021 på et resultat før skat på knap 6,7 millioner kroner, svarende til en vækst på 23 procent sammenlignet med 2020.
Bruttoavancen pr. medarbejder ligger ifølge Jens Thrane-Møller på ”omkring en million”, og dermed placerer man sig fint i forhold til branchegennemsnittet for mellemstore bureauer, der ligger på omkring 850.000 kroner.
Ud over tallene kunne man hos Marketsquare i øvrigt også glæde sig over et godt resultat i den årlige MyImage Bureau-analyse fra MyResearch.
Nøgletal for Marketsquare 2021 (2020)
(Tal i millioner kroner – 2020 i parentes)
Bruttofortjeneste: 32,2 (31,0) +4%
Driftsresultat: 6,8 (5,5) +23%
Resultat før skat: 6,7 (5,4) +23%
Kilde: CVR.dk
Her blev det til fire top-5 placeringer i imagekategorierne. Herunder en førsteplads på udsagnet ”God forståelse for kundernes forretning” og en tredjeplads på mest tilfredse kunder i branchen.
”Et 100% corona-frit bureau”
Marketsquare flyttede i årets løb til St. Kongensgade, og antallet af medarbejdere er steget støt.
”Vi nærmer os efterhånden de 50, målt på hoveder, så vi er på alle måder vokset i 2021,” siger Jens Thrane-Møller, der for tre år siden, i januar 2019 overtog ejerskabet af Marketsquare fra Berlingske-koncernen sammen med Camilla Flindt Hjælmhof og Steen Halbye.
Og ifølge Camilla Flindt Hjælmhof, der er COO og partner, fortjener bureauets medarbejdere ”stor tak” for den tilgang, de har lagt for dagen i det forgangne år.
”Vores fysiske tilstedeværelse på bureauet har praktisk taget været som før corona. Vi har frem til december kunnet køre et 100% corona-frit bureau, og det har krævet gensidig hensyntagen, stor fleksibilitet og disciplin af alle vores medarbejdere at få det til at spille,” siger hun i pressemeddelelsen.
Om 2022 siger Jens Thrane-Møller, at han forventer et resultat på niveau med 2021.