Det er tre år siden Louis Nielsen aktivt har udviklet nye reklamer med sloganet ’Sku’ ha’ gået til …’, men nu vækker optikerkæden både univers og slogan til live igen.

Det oplyser kæden i en pressemeddelelse.

Nye TV-reklamer ruller i denne uge, og ganske som i de tidligere reklamefilm vil historierne handle om en uheldig situation, som hovedpersonen havner i på grund af dårligt syn.

Ifølge Pia Niemann, der er nordisk marketingdirektør for Specsavers/Louis Nielsen, kunne man i virksomheden se, at man havde brug for at prioritere brandbudskaber igen.

”Vi investerer generelt tungt i taktisk kommunikation, og vi har et behov for at bygge brandværdi på lang sigt, samtidig med, at vi inviterer kunderne ind i vores butikker. Og når man så ligger inde med et så afholdt aktiv som ’Sku’ ha’ gået til’ repræsenterer, er det oplagt at genaktivere det, nu med en mere ny og regionalt tilpasset form,” siger hun i meddelelsen.

Pia Niemann, nordisk marketingdirektør, Specsavers/Louis Nielsen. Foto: PR

Koncept-upgraden er udviklet i samarbejde mellem Specsavers’ nordiske kreative team og koncernens inhouse-bureau ”The Agency” med det formål at sikre et mere ”skræddersyet nordisk fit.”

”Det har vi gjort for at sikre et endnu bedre kulturelt match både i forhold til cast, locations og styling, men også i forhold til den fællesnævner, der kan være i humoren på tværs af vores fem nordiske markeder,” siger Pia Niemann.

Integrerer taktiske tilbud 

I de nye eksekveringer følger seerne igen en række uheldige situationer, som opstår på grund af dårligt syn, men denne gang er løsningen på problemet integreret i selve historien i form af et indbygget tilbud fra Louis Nielsen/Specsavers. 

På den måde bliver kundefordelene linket mere direkte sammen med en underholdende historie, lyder det i meddelelsen.

”Som marketingperson kan man ikke andet end at holde af en tagline, der er så anvendt og konsistent som ’Sku’ ha’ gået til’, og med vores nye koncepter bruger vi dens brede appel til at skabe call-to-action på en – for forbrugeren – endnu mere brugbar måde,” siger Pia Niemann og tilføjer:

”Hvor vi plejede at sige ’Sku’ ha’ gået til’ som en jokende udgangsreplik på vores reklamer, bruger vi nu i højere grad de konkrete tilbud til at drive narrativet ved at lægge dem ind som selve årsagen til at, vores hovedperson burde have gået til Louis Nielsen og Specsavers.”

TV er stadig toppen

Det nye univers har TV som vigtigste kanal, og optikerkæden har produceret en række nye TVC’er som bliver frigivet gradvist og med forskellige relevante tilbud.

Der produceres nye reklamefilm til Louis Nielsen. Foto: PR.

”TV er stadig den vigtigste nøgle til at aktivere vores publikum og til at bygge top-of-mind og klart den mest effektive kanal til at invitere kunderne ind i vores butikker,” siger Pia Niemann.

Hun understreger dog, at digital og online også spiller en vigtig rolle:

“Selvom ’Sku’ ha’ gået til’-konceptet er ældre end de gængse sociale medier, vi bruger i dag, er konceptet faktisk som skabt til social media-aktivering, og på tværs af alle vores markeder kan vi se, hvordan enormt mange mennesker interagerer med vores elskede ”catch phrase” online,” siger Pia Niemann.

”Og det er jo helt klart noget, vi gerne vil blive ved med at være nysgerrige på og udforske, og jeg forventer helt klart, at vi kommer til at øge vores fokus på målgruppeinteraktion med ’Sku’ ha’ gået til’ og ’Should’ve gone to’ i alle sociale kanaler.”

Specsavers blev grundlagt med en enkelt butik i 1984 af optikerægteparret Doug og Mary Perkins.

Kæden købte i 2005 Louis Nielsen, og koncernen har i dag mere end 2200 butikker og 35.000 medarbejdere.

Se de to første film her.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger