Energiselskabet Norlys lægger pr. 1. februar sine interne bureauaktiviteter over til Zupa Zite. Det bliver til et nyt onsite-bureau: Norlys Agency.  

Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Norlys-koncernen, der i 2020 omsatte for 8,4 milliarder kroner og landede et resultat før skat på 474 millioner kroner, følger dermed i hælene på blandt andre Grundfos, bilkoncernen Nic Christiansen Gruppen, der står for markedsføringen af Hyundai, Jaguar og Land Rover i Danmark, Sverige og Norge.

Alle har de inden for de senere år indgået samarbejde med Zupa Zita, der har specialiseret sig i netop at designe, bygge og drive de såkaldte onsite-bureauer. 

Bureauer, der ligger lokalt hos virksomheden, men som ejes af Zupa Zite, der også står for driften. 

På jagt efter ny medarbejder

”Vi ønsker at skabe et bureau, der er 100 procent dedikeret til kreativ, operationel og taktisk markedsføring,” siger Per Hjuler, der er CMO for Group Brand & Marketing i Norlys, og tilføjer:

”Ved at have et bureau helt tæt på kernen af vores forretning, tror vi på, at vi kan udnytte viden om markedet og produkter til at agere hurtigere og smartere.” 

Karen Worm Hansen, Operating Officer hos Norlys, bliver daglig ansvarlig for bureauet, der får ni medarbejdere.

Karen Worm Hansen bliver daglig ansvarlig for Norlys Agency. Foto: PR

De otte kommer fra Norlys, og så er man på jagt efter den niende.

”Jeg glæder mig helt vildt til at bygge videre på den gode energi, vækst og det samarbejde, som vi allerede er godt i gang med i vores inhouse-team. Nu får vi bare mange flere muskler at spille med,” siger hun i en udtalelse om ændringen. 

Per Hjuler peger videre på, at samarbejdet giver Norlys ”adgang til processer, systemer og viden om, hvordan man driver et bureau, samtidig med at de stadig er helt tæt på virksomheden.”

Flere marketing-muskler

”Man finder ikke den fleksibilitet og agilitet mange andre steder. Medmindre man har sit helt eget bureau lige ved hånden, der har brand-indsigterne i orden, men så har man jo sjældent den ekstra muskel, det er at kunne hive specialisterne ind eller skalere ens produktion, når det virkelig gælder,” siger han.

Og ifølge Kasper Sierslev, der er COO i Zupa Zite, giver Norlys-setup’et netop muskler. 

Han har netop være med til at orientere Norlys-medarbejderne om den nye struktur, og siger:

”Jeg er sikker på, at vi ved at bygge videre på det eksisterende setup, Norlys har, kan blive den kreative eksekveringsmuskel helt tæt på forretningen og de øvrige marketingfunktioner, som Norlys får brug for ved de fremtidige marketingudfordringer.

Norlys Agency får til huse på Norlys’ lokation på Slet Parkvej i Aarhus og har kun én kunde: Norlys.