Håndsprit med LB Forsikrings eget logo. Events, der bliver afholdt udendørs. Store stande med masser af plads. Kaffe, der bliver serveret af en konsulent med styr på hygiejnen.  

Det er nogle af de værktøjer, LB Forsikring har taget i brug, efter de igen er begyndt at lave fysiske marketing-events. Under corona-pandemien har det været umuligt for LB Forsikring og mange andre selskaber at lave klassisk event-marketing Nu er det blevet muligt igen, men pandemien betyder, at selskabet går til deres fysiske marketing med stor alvor. 

”Det er magtpåliggende for os, at det er trygt, når vi kommer ud og laver fysiske marketing-events igen,” siger eventchef Christoffer Grønlund fra LB Forsikring. 

”Vi har taget store forholdsregler for at skabe så god, rar og tryg en oplevelse for potentielle kunder at møde os,” siger han.

Lykkelige over at komme på græs

I august og september afholder LB Forsikring i alt 19 fysiske marketing-events. foregår på flere af landets store uddannelsesinstitutioner og er rettet mod studerende. 

Ifølge eventchefen har det været et stort savn i LB Forsikrings marketing, at selskabet ikke fysisk har kunnet markedsføre sig selv face-to-face og møde andre mennesker.

”At vi tager ud og får sat ansigt og stemme på vores brand gør, at vi kommer mere i øjenhøjde med de studerende. Ellers er vi kun en ting, der eksisterer på nettet, og som for mange sikkert er meget fjernt i den alder. Vi har også lavet digitale besøg på studierne under pandemien, og det er fint. Men den menneskelige interaktion kan rykke noget helt særligt i marketing, som er umuligt at duplikere digitalt,” siger han. 

”Vi er også selv eventnørder, og vi er lykkelige for at komme på græs igen. Eventmarketing kan virkelig meget. Vi skal ikke bare ud at sælge forsikringer. Vi skal ud at skabe gode oplevelser og minder hos folk – og på den baggrund forhåbentlig give dem lyst til at blive forsikret,” siger Christoffer Grønlund. 

Det store fokus i forhold til at skabe tryghed er på plads, god udluftning og at minimere muligheden for at sprede vira ved at røre ved ting, andre har rørt ved, siger Christoffer Grønlund. 

”Den sikreste måde at holde folk trygge på er med afstand og ved, at de ikke skal røre ved alt muligt, andre rører ved. Vores eventkonsulenter er også vaccinerede, og ellers havde vi nok heller ikke været trygge på deres vegne,” siger han. 

Frygter ikke smittespredning

Udover den gode afstand og håndsprit har LB Forsikring også haft fokus på at tage digitale værktøjer i brug for at skabe tryghed i de sjove lege, de laver for de studerende i deres kaffe-”lounge”. 

”Vi har et digitalt lykkehjul, som man kan få til at køre via sin egen telefon. Og vi afholder også en Kahoot-quiz om forsikring. Alle ting er rettet imod, at man ikke skal rundt og røre ved noget,” siger han. 

Hvad har din største bekymring været for at komme i gang med event-marketing igen? 

”Uvisheden om, hvor frygtsomme danskerne ville være. Men den usikkerhed havde jeg frem til EM i fodbold. Så sluttede den også der. Mange er klar til at komme tilbage til normalen og se andre i øjnene.” 

Er I ikke bange for, at der vil blive skabt mulighed for smittespredning med jeres events? 

”Det er ikke en stor frygt. Dertil er der for godt styr på vaccinationer og at følge myndighedernes retningslinjer hos danskerne. Men det er klart, at vi har arbejdet med fallback-planer, hvis smitten skulle stige markant igen,” siger han og tilføjer: 

”Nu har jeg også været med ude ved flere af vores events, og alle er virkelig gode til at holde afstand og være respektfulde. De studerende går også rundt i afgrænsede grupper, og jeg føler, alle har været meget trygge ved det.” 

Senere på året skal LB Forsikring også på messer og møde andre målgrupper end studerende. Her forventer han, at der måske er større bekymring. 

”Det er klart, at dit marketing-event skal indrettes til konteksten. Til messerne er vi også indenfor. Så der vil vi lave endnu større stande, så der kommer mere plads mellem folk,” siger han. 

Hvad er dit bedste råd til andre, der skal i gang med event-marketing igen? 

”At sørge for at lægge sig op af myndighedernes retningslinjer. Men du skal også se på konteksten. Vores setup til de unge har et ungt mindset. Og det tilpasser vi senere på året til vores andre events, så alle bliver trygge, så de rent faktisk kan fokusere på den oplevelse, vi gerne vil give dem.”