Både virksomheder og medier har været ramt af en fejl på Facebook.

Den betød, at der hverken blev vist billeder eller preview-tekst på opslag på Facebook fra virksomheder og medier.

Det har også ramt annoncer fra virksomheder. Fejlen har både ramt i Danmark og internationalt.

Der blev blandt andet spekuleret i, at de manglende billeder og tekster var et tegn på, at Facebook optrappede kampen med medier om indholdet på sin platform.

“Kampen mellem FB og #dkmedier skærpes. Først røg billederne, når der blev delt links fra nyhedssider på Facebook. Nu er overskriften også væk! Og før kunne nyhedssider også få forhåndsvist billeder fra deres egne domæner. Det lader også til at være slut,” lød det blandt andet på Twitter fra rådgiver i Operate A/S Marcus Stoltze.

Men det viste sig ikke at være tilfældet. Chefkonsulent i Vækstfonden, Katrine Villarreal, skrev, at de havde oplevet fejlen i flere uger.

“Har irriteret debugget på livet løs. “Godt” at se det ikke kun er mig. Var ved at blive tosset,” skriver hun på Twitter.

Og nu har Facebook selv skrevet, at der er tale om en fejl. Fra John Severinson, der arbejder med nyhedspartnerskaber for Facebook og Instagram i Europa, lyder det:

“Det er en fejl, der vil blive trukket tilbage,” skriver han – på Twitter.

Det er tilsyneladende lykkedes nu, og både billeder og preview-tekst er tilbage på annoncer og opslag på Facebook.