Som leder skal man sikre, at de nye, unge medarbejdere får en god introduktion til erhvervslivet.
Sådan skriver Dansk Markedsførings forkvinde Pernille Wendel Mehl i et indlæg i dagens Børsen.
“Jeg har igennem længere tid oplevet, hørt og talt med en del yngre og kompetente mennesker, som har udfordringer med at finde og etablere relevante personlige, fag- lige og professionelle netværk og derigennem skabe nye relationer,” skriver Pernille Wendel Mehl, som selv netop er tiltrådt en ny stilling som CEO i EdTech-virksomheden Clio.
For Pernille Wendel Mehl har netværket betydet meget for karrieren helt fra start. Men det er ikke kun en fordel for de unge medarbejdere at have et godt netværk. Det er en investering for virksomheden:
“Særligt efter corona har vi brug for den nye energi og impulser på arbejdsmarkedet, og netop det kan de unge også være med til at give. Det kræver blot, at de ved, hvor de skal rette det hen,” skriver Pernille Wendel Mehl.
Markedsføring har i går skrevet om, hvordan den 24-årige instruktør Asbjørn Rosenlund tager alterantive midler i brug for at styrke sit netværk. Læs den historie her.