”Jeg har gennem de seneste år drømt om at kunne præsentere Fernando Machado på Digital Copenhagen – og i år lykkedes det.”

Sådan lyder det fra Dansk Markedsførings adm. direktør, Thomas Wahl, der nu kan præsentere den tidligere globale Burger King-CMO, der i dag er CMO i spilfirmaet Activision Blizzard.

Fernando Machado er for nylig kåret af magasinet Forbes som den tredje mest indflydelsesrige CMO i verden og har ikke mindst i sin Burger King-tid vundet et utal af branchepriser, herunder blandt andet 12 Grand Prix ved Cannes Lions.

Og det er også med slet skjult stolthed, at Thomas Wahl og Dansk Markedsføring præsenterer ham på Digital Copenhagen.

”Ingen tvivl om, at han er en kæmpe kapacitet, som jeg virkelig håber, kan tiltrække deltagere til konferencen,” siger Thomas Wahl.

Priser i stribevis

I Activision Blizzard, der lige nu er i spil til at blive købt af Microsoft for over 450 milliarder danske kroner, sidder Fernando Machado med marketingansvaret for gigantiske onlinespil-succeser som World of Warcraft og Call of Duty.

Men i marketingkredse er han nok især kendt for sine mange succeser med Burger King-brandet, som han havde det globale ansvar for fra 2016 og til skiftet til Activision Blizzard i 2021.

Især huskes kampagnen “The Moldy Whopper“, som i 2020 satte en hel reklameverden på den anden ende ved at vise close up-billeder af mugne og rådne burgere, og som vandt alt, hvad der er værd at vinde på den kreative pris-front.

Under Machados lederskab blev Burger King Client of the Year ved D&AD Awards I 2016 og 2020, Creative Marketer of the Year i Cannes i 2017, Creative Brand of the Year i Cannes 2019 og 2021 – og meget mere.

Ud over “Moldy Whopper” stod han også med ansvaret for massivt prisbelønnede kampagner som “McWhopper”, “Google Home of the Whopper”, “Whopper Detour” og senest “Stevenage Challenge”,

Fernando Machado taler på konferencen Digitale Copenhagen den 2. november – læs mere om konferencen her.