Awardshowet The Gerety Awards, der adskiller sig fra marketing- og reklamebranchens andre prisuddelinger ved udelukkende at have kvindelige jurymedlemmer, har netop offentliggjort årets vindere.
Blandt dem finder man kampagnen Cirkulär, der er lavet for IKEA i et samarbejde mellem forhenværende Hjaltelin Stahl fra Danmark (nu Accenture Song), Marketsquare samt DentsuX. Kampagnen blev tildelt sølv i kategorien Communication Cut, og var årets eneste danske vinder-case til årets The Gerety Awards.
I alt har The Gerety Awards 2022-juryen, der i år for første gang havde en Københavnsk jury bestående af 13 kvinder fra branchen i Norden, tildelt fem Grand Prix, 34 guld, 58 sølv, 77 bronze – og der er 139 shortlister, der er gået tomhændet hjem.
En af dem, der er gået tomhændet hjem, er Advice, der var shortlistet i kategorien ’Work for Good’ med kampagnen Band-aid Donations for UNICEF Danmark.
Årets topscorer til awarden var USA, der samlet vandt 34 statuetter. Storbritannien blev runner-up med 27 indsamlede guld-, sølv- og bronze-priser. Lidt overraskende er Belgien at finde på en tredjeplads med i alt 23 priser. Awardens fineste pris, Grand Prix, blev tildelt Bodyform/Libresse, Channel 4, Whirlpool og VICE Media – der løb med to styk for Unfiltered History Tour.
Du kan se både Cirkulär-kampagnen og VICE-kampagnen nedenfor.
Opdateret tirsdag 15.31. Det er blevet tilføjet, at Marketsquare og DentsuX også står bag Cirkulär-kampagnen for IKEA.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger
For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger