Efter næsten 10 års opkøb i den globale bureaubranche er Hjaltelin Stahls ejer, Accenture Interactive, ifølge det amerikanske medie Business Insider, på vej med betydelige ændringer i organisationen.

Kilder siger til mediet, at virksomheden ønsker at forenkle sin brand-struktur, og at ”størstedelen af Accentures 40+ bureauer skal droppe deres navne og i stedet blive Accenture Interactive-brandede afdelinger.”

Markedsføring har spurgt Hjaltelin Stahl-direktør, Jens-Peter Jensen, om det betyder, at vi kommer til at sige farvel til det velkendte Hjaltelin Stahl-brand i Danmark:

”Så vidt vi er orienteret er der ikke truffet endelige beslutninger omkring navne og brand. Men processen om at skabe et mere samlet Accenture Interactive er bestemt i gang,” skriver han på mail som svar.

Business Insider skriver, at Accenture ikke selv har bekræftet, men citerer kilder tæt på virksomheden for at “kun enkelte af Accentures mest kendte brands, som Droga5, designbureauet Fjord og de kreative bureauer The Monkeys i Australien og Karmarama i London undtages.”

Accenture etablerede Interactive i 2009, og i 2013 begyndte man, med designbureauet Fjord som første investering, en stribe af bureauopkøb over hele verden.

Hjaltelin Stahl blev købt i foråret 2019, og Droga5 – det hidtil største køb – i december samme år.

Ifølge Business Insider havde Accenture Interactive i 2021 en omsætning på 12,5 milliarder dollar.