Andet afsnit af podcasten Indsigten er netop udkommet, og her har vært Emil Nørlund besøg af CMO i Jysk, Michael Gade, der i forrige uge blev kåret som Årets CMO.
Inden sin nu prisbelønnede CMO-karriere arbejdede Michael Gade 10 år på reklamebureau, men han tvivlede ofte på, om den hurtige og udadvendte bureaubranche var noget, der i længden passede til hans tilbageholdende natur.
”Jeg er jo af sind introvert – og stille og rolig,” siger han i podcasten.
Michael Gade mener dog, at han er bevis på, at man kan komme langt i marketing, uanset om man er fremme i skoene, så længe man har styr på sin faglighed. Samtidig har med tiden tillært sig en række redskaber og kompetencer – såsom at gebærde sig på en scene – så han i dag trives bedre med at være i rampelyset.
I Indsigten afslører Michael Gade desuden, at en af de sværeste beslutninger han har truffet som marketingchef, var da han egenhændigt trak stikket på et stort branding-sats i Jysk, der kunne have gjort den amerikanske stjerneskuespiller Scarlett Johansson til ansigt for virksomheden.
”Der var mange, der ikke synes, at det var det rigtige at gøre. Men det er jeg fuldstændig sikker på, at det var den dag i dag,” siger Michael Gade.
Du kan høre om flere gode historier fra Michael Gades karriere i Indsigten, som du finder på Apple Podcast, Podimo eller Spotify.
Hvis du gode idéer til emner, der kan tages op i Indsigten, kan du skrive til vært Emil Nørlund på en@markedsforing.dk eller på redaktion@markedsforing.dk. Skriv INDSIGTEN i emnefeltet.