Direktøren for Danske Annoncører og Markedsførere, Holger Wilcks, trækker sig.

Det skriver Holger Wilcks i et opslag på LinkedIn, ligesom organisationen også har meldt det ud i en pressemeddelelse.

“Jeg har taget den svære beslutning at stoppe som direktør for annoncørforeningen ved årets udgang. Jer, der kender mig, ved, at det ikke har været en nem beslutning, da jeg har været ivrigt optaget af at sikre de bedst mulige rammer for danske annoncører og har kæmpet hårdt for at opbygge en forening med styrken til at levere,” skriver Holger Wilcks på LinkedIn.

Fra bestyrelsesformand Michael Stein lyder det i en meddelelse sendt ud til foreningens medlemmer, at man i starten af 2022 vil indkalde medlemmerne til et møde, hvor de fremtidige planer for foreningen vil blive lagt frem.

“Med alle de store udfordringer som markedsføringen står over for de kommende år, vil behovet for en stærk og samlende platform for danske annoncører kun blive større, så jeg opfordrer til også fortsat at støtte foreningen og dens arbejde på dine og andre annoncørers vegne,” lyder det fra foreningen.

I den officielle pressemeddelelse lyder det fra Michael Stein.

”Nu er fundamentet for foreningen lagt, og vi har med den store indsats på en lang række politisk ”tunge”, men ikke desto mindre helt afgørende områder for danske annoncører vist, at vi har en eksistensberettigelse.”

Danske Annoncører og Markedsførere blev dannet for et år siden som afløser for Annoncørforeningen, der lukkede i december 2020.

Siden har foreningen især fokuseret på at arbejde for at lempe den såkaldte kviklånslov, der har sat markante begrænsninger for markedsføringen af banksektoren. Ligeledes har foreningen haft et stort fokus på den kommende Digital Services Act fra EU, der risikerer at være en bombe under digital markedsføring.

Holger Wilcks skriver på LinkedIn, at han endnu ikke ved, hvad han skal efter den 1. januar 2022.