Michael Kowal er ansat som ny strategisk direktør i Lead, hvor han skal lede og udbygge den strategiske afdeling.

”Med Michael Kowal på holdet styrker vi nu vores strategiske rådgivning til kunder,” siger CEO i Lead, Marianne Hjaltelin, i en pressemeddelelse om tiltrædelsen.

Senest har Michael Kowal været hos NORD DDB, hvor han var også var strategisk direktør. Tidligere har han slået sine folder hos Bocca, AdPeople og Accenture Song, da det stadig hed Hjaltelin Stahl, hvor han også arbejdede sammen med Marianne Hjaltelin.

”Jeg har fulgt Lead fra sidelinjen de sidste par år, og husets udvikling fra klassisk PR- og Public Affairs-bureau til et helstøbt kommunikationshus – eller ‘holdningsbureau’ – har pirket til min nysgerrighed,” siger Michael Kowal i meddelelsen om baggrunden for skiftet.

Digital chef forfremmes

Sideløbende med tilgangen af Michael Kowal har Lead forfremmet Natalie C. Larsen til at være kreativ direktør. Hendes tidligere stillingsbetegnelse var digital chef – en rolle som hun har haft på bureauet de sidste seks år.