2021 blev et vildt år i verden – og i marketing- og bureaubranchen.

Men hvad optog egentlig jer som læsere af markedsforing.dk mest? Svaret er: et stort virksomhedssalg, prisuddelinger og vaccine-skeptikere.

Du kan se top 10 over 2021’s mest læste artikler på markedsforing.dk herunder.

10: Lille legetøjsshop banker konkurrenterne digitalt

Den 10. mest læste artikel på Markedsføring blev historien om vores første Q-Faktor-analyse af legetøjsbranchen. Her fangede det jeres interesse, at den lille legetøjsshop lirumlarumleg.dk klarede sig bedre digitalt end blandt andre Fætter BR.

9: The M List 2021 er landet – se årets profiler her

Hvem, der virkelig var noget ved musikken, var I også interesserede i.

Sidste års The M List blev nemlig den 9. mest læste nyhed hos os. Der er heller ikke noget så godt som lidt navnenyt til at sætte sindene i kog.

8: Her er shortlisten til Rambukken 2021

I ville virkelig gerne vide, om jeres marketing-projekt, -arbejde eller kampagne var nomineret til Rambukken 2021. Naturligvis.

7: Vaccineskeptikere planker Sundhedsstyrelsens prisvindende kampagne

Lige efter sommer kunne vi på Markedsforing.dk afsløre, at logoer og designs fra Sundhedsstyrelsens prisvindende corona-kampagner bliver planket af vaccine-skeptikere. Blandt andet blev de delt af influencer og skeptiker Saszeline Sørensen.

Flere eksperter vurderede, at det var i strid med både ophavsretsloven og potentielt også straffeloven – og vi forsøgte også at finde ud af, hvem der egentlig står bag lovovertrædelserne.

6: Forsvaret lægger trecifret millionbudget hos et bureau

En aftale på 114 millioner kroner fra forsvaret gik udelukkende til ét dygtigt bureau i 2021.

Hvem bureauet er, kan I jo klikke her for at finde ud af.

5: Her er alle vinderne ved Årets Rambuk 2021

I ville selvfølgelig også gerne vide – og måske endda prale med – hvad I vandt ved Rambukken 2021.

4: Stop Saszeline og de andre kampagnetyve

Efter vores afsløring af misbruget af corona- og vaccine-kampagner, slog vores chefredaktør Andreas Marckmann Andreassen på tromme for, at myndighederne bør slå ned på de personer, som står bag kampagne-tyveriet.

Det fik virkelig sat sindene i kog – og hevet læsere ind.

3: DSB skød med humor mod Pride-kritikere

DSB endte i en decideret lovestorm i forbindelse med Pride, da kommunikationsmedarbejder Mads slog til Pride-kritikere med humor på Facebook.

I kan her genlæse historien om strategien bag svarene – der også fik kritik.

2: Her er vinderne ved Danish Digital Awards

I ville VIRKELIG også gerne vide, om I vandt noget ved Danish Digital Awards. Og måske ville I også virkelig gerne se alle de mange billeder, der blev taget af jer på den røde løber?

1. Fra stofmisbruger til millionær

På Markedsføring breakede vi i år, at Pernille C. Lotus havde solgt sin virksomhed, WeAreCube, for et større millionbeløb til en svensk koncern.

Det fortalte vi via et større portræt af hendes liv, hvor hun er gået fra at være stofbruger til millionær.