Magnus Breum, der har haft rollen som Associate Creative Director hos Uncle Grey gennem det seneste års tid, skifter til Marketsquare.

Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.

Titlen som Associate Creative Director tager han med sig og kommer desuden til at indgå i Marketsquares kreative ledelse sammen med Creative Director David Asmussen.

”Marketsquares ambitioner er tårnhøje, og deres arbejde markerer sig allerede både på effektivitet og på award-hylden. Og så var der helt vildt god kemi. Søde og dygtige mennesker, det er for mig det, det i sidste ende handler om,” siger Magnus Breum i meddelelsen.

David Asmussen siger om Magnus Breum, at han er “en af de tekstforfattere jeg i flere år som juryformand for Creative Circle har lagt mærke til.”

“Kontinuerligt solidt håndværk”

David Asmussen tilføjer, at han “glæder sig enormt meget til samarbejdet om at styrke Marketsquare kreativt.” 

David Asmussen, Creative Director, Marketsquare. Foto: PR

“Der er kreative, der en gang imellem dukker op med prisværdige enkeltarbejder, men Breum er en af dem, der kontinuerligt leverer solidt håndværk på omfattende integrerede kampagner,” lyder det fra David Asmussen, der tilføjer:

“Hans innovative tilgang til komplekse opgaver for blandt andre Burger King, Jem & Fix og Naturli’, er noget vi glæder os til drage nytte af.”

Den kreative afdeling på Marketsquare er vokset til efterhånden flere end 15 medarbejdere, og tanken er, at Magnus Breum – ud over at indgå i den kreative ledelse sammen med David Asmussen – også kommer til at have fokus på talentudvikling på bureauet.

Vil udbygge kreativt momentum

Marketsquare har i en del år haft topplaceringer i MyImage Bureaus analyser, når det handler om ”forståelse for kundernes forretning”, ”tilfredse kunder”, ”gode til forbrugerindsigt” og ”gode til at analysere og bruge data”.

Samtidig er man gennem de senere år også også lykkedes med at markere sig kreativt både nationalt og internationalt.

Senest vandt bureauet en guldløve ved Cannes Lions for casen ‘Cirkulär’ for Ikea Danmark i samarbejde med Accenture Song, Dentsu X og Ikea Danmark

David Asmussen siger:

”Vi arbejder først og fremmest for at skabe resultater for vores kunder og mindre for at vinde priser, men når det er sagt, så er kreative priser ofte et bevis på, at arbejdet har virket efter hensigten. Med tilgangen af Breum er det ambitionen at udbygge det kreative momentum, som vi har oplevet det seneste års tid.”

Marketsquare leverede i 2021 en bruttofortjeneste på 32,2 millioner kroner og et driftsresultat på knapt 6,8 millioner kroner – bureauets hidtil bedste resultat.