Liberal Alliance er ‘Social Media Management Team of The Year’ i 2022.

Kåringen faldt torsdag eftermiddag som afslutning på konferencen, Social Media Manageren ’22, der løb af stablen i Centralværkstedet i Århus. 

Prisen blev modtaget på vegne af hele Liberal Alliances SoMe-team, af partiets digitale chef, Kim Jessica Axholt. 

”Det havde jeg faktisk ikke regnet med. Det er jo ikke bare mig, men hele sekretariatet, der har vundet denne pris. Vi har fået super gode resultater, og vi er super stolte,”

De nominerede

Krifa: For med modig markedsføring at sikre øget medlemsvækst til en ellers traditionelt støvet, faglig organisation.

Dansk Sygeplejeråd: For at sikre øget opbakning til Dansk Sygeplejeråd gennem SoMe.

Liberal Alliance: For nytænkning af den politisk kommunikation udover politikerselfies med mandater til følge.

Sundhedsstyrelsen: For guidende, instruktivt og motiverende indhold, der var med til at sikre, at cirka 90 procent af befolkningen blev vaccineret.

Søstrene Grene: For at skabe Danmarks måske største SoMe-community, der med aktiv involvering skaber massivt mersalg.

Sådan lød det fra scenen fra Kim Jessica Axholt, da hun fik overrakt prisen af dagens moderator og vært, digital rådgiver Katrine Emme Thielke, og CEO i Dansk Markedsføring, Thomas Wahl. 

Det er sjette år i træk, at konferencen bliver afholdt, men første gang, at der bliver uddelt en pris. 

Begrundelse for sejren til Liberal Alliance blev oplæst på scenen af Thomas Wahl – på vegne af årets jury.

”Liberal Alliances SoMe team skal hyldes for det lange seje træk, og for en eminent tilgang til den svære kunst: Politisk kommunikation på Sociale Medier. Det har været strategisk, kreativt og med imponerende engagement – og vigtigst af alt: Øget politisk opbakning til følge,” sagde han og fortsatte:

”LA er ikke det eneste parti på TikTok – men suverænt det bedste. Og lige så imponerende det har været at følge LA på TikTok ligeså cringe har det været at se andre politikeres patetiske forsøg. Instagram har været brugt til nemt afkodelige budskaber, og på YouTube har ‘Alex & Alex’ videoerne høstet fortjent reach og engagement. LA har også været massivt til stede på andre partiers Facebook, Twitter & Linkedin kanaler, og også inviteret politiske med- og modspiller ind på egne kanaler, og gennem dette formået at gøre SoMe til SoWe.”