Herretøjsbrandet Shaping New Tomorrow har kickstartet deres Black Week-annoncering med virksomhedens til dato dyreste filmproduktion.

Produktionen – to film i et 007-univers – er et varsel om en ny retning for deres markedsføring. Nu skal brandets bløde værdier, narrativ og identitet foldes ud gennem øget investeringer i store videoproduktioner med fokus på storytelling, drama og underholdning.

Produktionsomkostningerne ligger på 500.000, hvilket er en fordobling af det tidligere topniveau. Derudover kommer et marketing spend på 250.000, der forventes at stige. Indtil videre har det kastet 10.000 nye leads af sig, oplyser selskabet til Markedsføring.

“Det kommer ikke til at betale sig ind med det samme. Men det giver os en direkte linje til kunderne, inden vi kommer ind i Black Week, hvor der er kamp om advertising på eksempelvis Facebook. Så snart vi kommer ind i Black Week, tjener vi det ind i løbet af de første par timer,” siger Christian Aachmann, der er co-founder og CCO hos Shaping New Tomorrow, der blandt andet er kendt fra iværksætterprogrammet ‘Løvens Hule’.

Kampagnens KPI’er lyder på 30.000 nye leads fordelt på Skandinavien og Tyskland, inden Black Week starter. Derefter skifte det til at være salgsfokuseret, hvor man forventer at øge sin omsætning.

“Sidste år havde vi en omsætning i underkanten af 40 millioner kroner på Black Week. Vores officielle målsætning i år er på 73 millioner kroner,” fortæller Christian Aachmann og tilføjer:

“Under Black Week kører vi ikke med et konkret marketingbudget. Vi kører efter ROAS-mål, og så længe det ligger mellem 10 og 15 procent, er vi glade. Vi bruger mange penge, men det genererer også mange salg.”

Se Shaping New Tomorrows udgave af James Bond her.

Aktiverer almindelige agenter

Den første film er ude og så kommer toeren den 24. oktober, hvor almindelige mennesker, der er blevet rekrutteret under første film, bliver brugt som agenter, der vil afsløre en “stor overraskelse”.

Målet er at lave en happening og gøre noget anderledes til Black Week, hvor konkurrencen om annonceplads og kundernes fokus er stor. Og at sætte spot på hverdagens agenter og helte kommer til at gå igen i brandets fremtidige marketing.

“Fremover kommer vi til at fokusere endnu mere på vores bløde værdier, vores brand og identitet, og hvem vi er,” siger Christian Aachmann.

Shaping New Tomorrow kommer til at lancere en videokampagne, der tager udgangspunkt i deres slogan stretch further.

“Vi vil vise nogle af de skæve personer, man ellers ikke ser. Eksempelvis en der har vundet guld i De Paralympiske Lege eller besteget Mount Everest for at høre om deres mindset og inspirere den almindelige mand.”

Underhold publikum

De tre iværksættere bag herretøjsbrandet har tidligere haft held med flere billige produktioner. Blandt andet en videproduktion med springende parkourudøvere iført tøjet og en mindre fleksibel Lars Hjortshøjs mere rolige parkour.

Christian Achmann mener, at det som lille virksomhed giver god mening at have de kreative marketingkræfter inde i huset.

“Mit første råd er at ansætte et in-house creative team eller en videograf. Så undgår man en lang proces, hvor man arbejder gennem et bureau. I stedet kan man teste af, hvad der fungerer og ikke gør,” siger han.

Og så behøver man ikke altid have en dyb storyline. Nogle gange virker den simple idé lige så godt som de helt store fortællinger.

“Vi arbejder meget ud fra content pillars. Det betyder, at man ikke producerer noget om én, der strikker, den ene dag, og parkour den anden, men at man holder det i det samme univers. Vores har været ekstreme moments, hvor folk gør vilde ting. Det betyder også, at vi ikke hver gang skal finde en ny gren at gå ud ad,” siger han og tilføjer:

“Mit sidste råd er at lave content, der underholder mennesker. For os handler det ikke kun om salg og konvertering, men vi har underholdning i fokus.”

I 2020 havde Shaping New Tomorrow et overskud på 23,9 millioner kroner efter skat og en omsætning på 200 millioner kroner.

Rettet klokken 12.36: Markedsføring havde skrevet, at Shaping New Tomorrow havde en omsætning på 45 millioner kroner i 2020. Dette er rettet til 200 millioner kroner.