McDonald’s Danmark har trukket Homestyle-kampagne med kokken Per Thøstesen, efter han ifølge Ekstra Bladet er blevet idømt en dom for vold og skal 40 dage i fængsel.

Udover at have fjernet den Homestyle-burger, som Per Thøstesen står bag for fast food-kæden, så har McDonald’s Danmark også slettet sine kampagne-videoer fra blandt andet Facebook og YouTube med Per Thøstesen, ligesom omtalen af burgeren er slettet fra McDonald’s Danmarks hjemmeside.

McDonald’s Danmark bekræfter også over for mediet Markedsføring, at kampagnen med Per Thøstesen er trukket, ligesom samarbejdet med kokken helt ophører.

Fra McDonald’s Danmarks kommunikationschef, Fannie Pramming, lyder det desuden i et svar, der også er sendt til flere andre medier:

”McDonald’s er en familierestaurant, og vi tolererer selvfølgelig ikke vold. Derfor har vi også truffet beslutning om at stoppe salget af Per Thøstesens burger og afbryde det igangværende samarbejde,” skriver hun til Markedsføring.

Massiv succes

Homestyle-kampagnekonceptet er blevet præmieret med flere store marketingpriser for sin effektivitet og de markante salgsresultater, kampagnen bag har leveret for McDonald’s Danmark.

Blandt andet har McDonald’s Danmark vundet Grand Prix ved Rambukken for lanceringen af Homestyle X Paul Cunningham, der for første gang i McDonald’s historie i Danmark førte til, at en burger blev udsolgt.

Her fortalte marketingdirektør i McDonald’s, Marie Hürdum, til Markedsføring, at resultaterne og effekten havde været ”overvældende”.

”Vi var meget overraskede over, hvor meget den solgte. Det ramte så bredt, og danskerne var så klar på konceptet. De salgsresultater havde vi ikke regnet med. Og vi har også løftet kvalitetsopfattelsen af vores brand,” sagde Marie Hürdum dengang til Markedsføring.