Pernille Fruensgaard Øe bliver ny CEO i medie- og kommunikationsbureauet Mindshares danske forretning.
Hun har de sidste fire år været Head of Industry for Global Brands hos Meta. Derudover har hun haft flere tunge marketingstillinger hos Danske Bank, hvor hun endte som First Vice President, Head of Brand and Marketing Strategy, før hun skiftede til Meta.
”Jeg er beæret, spændt og en smule nervøs over at skulle overtage roret på en så veldrevet forretning, men jeg glæder mig til med hele teamet at stå i spidsen for at fremtidssikre forretningen i et medielandskab, der lige nu ser ud til at ændre sig hver eneste dag,” skriver Pernille Fruensgaard Øe i en pressemeddelelse.
Skal udfylde erfarne sko
Og det er ikke hvilken som helst CEO, Pernille Fruensgaard Øe skal afløse. Hun overtager nemlig rollen fra Martin Over Rasmussen, der etablerede Mindshare på det danske marked og sidenhen sad som adm. direktør i 23 år. Dermed bliver Pernille Fruensgaard Øe den blot anden direktør på over to årtier.
Selvom de seneste adresser har været Meta og Danske Bank, er Pernille Fruensgaard Øe ikke et ubeskrevet blad i bureaubranchen. Hun har arbejdet hos blandt andet Hjaltelin Stahl (nu Accenture Song), Carat og Wibroe, Duckert & Partners.
”Pernille er den perfekte kandidat for os – hun har en fantastisk stærk faglig baggrund, hun er nysgerrig på vores og kundernes forretning og så repræsenterer hun den fremtid vi kigger ind i med bl.a. AI og digital transformation. VI glæder os virkelig til Pernille starter og jeg er sikker på at hun kommer til at sætte sit præg på Mindshares og GroupMs fremtidige udvikling,” skriver Jonas Hemmingsen, der er CEO for GroupM Nordic.
Pernille Fruensgaard Øe tiltræder stillingen den 1. august 2023.