Movia er ”for os alle”.
Sådan lyder indledningen på kernefortællingen i Movias nye brandplatform, som ifølge en pressemeddelelse bliver lanceret i denne uge.
Bag den nye kommunikation står reklamebureauet Advance, der i foråret vandt opgaven i EU-udbud, hvor 11 bureauer bød ind.
Marlene Holmgaard Fris, der er kommerciel direktør hos Movia, skriver i meddelelsen, at hun har glædet sig til at komme i luften med den nye brandplatform:
”Den indfanger vores formål, DNA, værdier og ambitioner med at skabe kollektiv transport for alle, og Advance har leveret et meget stærkt strategisk og kreativt arbejde med at formulere og eksekvere brandplatformen.”
Tredelt KPI
I det strategiske arbejde har Movia og Advance defineret den fremtidige position som ’mobilitet med et menneskeligt ansigt’, og målet med kampagnen er tredelt.
Ann-Louise Rosen, CO-CEO hos Advance oplyser på mail til Markedsføring, at KPI’erne er dels at få flere til at se Movia som et attraktivt brand, der er relevant for samfundet og er ambitiøse i forhold til den grønne omstilling, dels at styrke brandpositioneringen så kunderne får en stærkere emotionel tilknytning til Movia.
Og endelig at sikre Movia et stærkt brandimage med en klar tone of voice og en stærk, letgenkendelig visuel identitet.
Løsningen fra det kreative team, Sune Bjørn og Michael Sten, er blevet en ”inkluderende brandfortælling”.
”I stedet for at sætte Movia i førersædet, så har vi givet alle passagerne en stemme, der repræsenterer en stærk os-kultur og udtrykker, at Movia er til for os alle,” siger Creative Director Sune Bjørn i meddelelsen, mens Creative Director Michael Sten uddyber:
Credits
Kunde: Movia
Bureau: Advance
Executive Creative Director: Mads Hald
Creative Director: Michael Sten
Creative Director: Sune Bjørn
Client Service Director: Henrik Seeward
Senior Projektleder: Birgitte Thorø Ølgod
Producer: Cæcilie Jespersen
Senior Strategist: Mette Næsby
Produktionsselskab: Holy Ravioli
Instruktør: Anna Sørrig
Executive Producer: Morten Peglau
Production Manager: Tobias Vestergaard
Head of Post Production: Mette Sixhøj
Klip: Jimmy Falinski
”Movias brandfilm er en cadeau til alle os, der tager bussen, men den udtrykker også en forpligtelse for Movia i forhold til være dér for folk og bidrage til et mere bæredygtigt samfund”.
Klimafokus i kommende film
Umiddelbart er den kreative leverance kommet ganske hurtigt efter, at bureauet blev valgt, men det skyldes, at bureauet allerede havde lagt det første grundarbejde for brandplatformen i udbud og tilbud.
”Vi har erfaring med offentlige tilbud og kollektiv transport, og denne gang kunne vi mærke, at vi havde fat i noget rigtig godt, allerede da vi begyndte at skrive vores tilbud. Rejsen til en ny brandplatform blev derfor kortere end forventet,” siger Ann-Louise Rosen i meddelelsen.
Brandfilmen retter sig mod de 2,6 millioner mennesker, der bor og lever på Sjælland, Lolland, Falster og Møn – området som Movia agerer i.
Hver enkelt scene i hero-filmen er også tænkt til brug som korte sekvenser, der kan ramme specifikke målgrupper, og senere på efteråret vil filmen udkomme i en version, hvor klimaet er i fokus.
Kampagnen vil være live fra uge 37 og kunne ses i biografer, på webtv, BVOD, sociale medier, mm.
Filmen er produceret af Holy Ravioli og instrueret af Anna Sørrig.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger