Det bliver de to erfarne profiler Morten Hershøj og Sara Engelhardt, der fremadrettet har ansvaret for forretningsområderne branding og marketing hos Advice. Enheden er bureauets største og tæller 40 ansatte.
Det fortæller Morten Hershøj og Sara Engelhardt i et interview med Markedsføring.
Sara Engelhardt rykker op i stolen og får titlen partner & director efter hun i snart 14 år har arbejdet for Advice. Hun startede på bureauet som advisor.
Morten Hershøj har arbejdet som director hos Advice det sidste halvandet år og bliver nu direktør for branding og marketing. Han træder samtidig ind i koncernens tværgående ledergruppe.
Tidligere har han haft roller som stifter af og CEO for bureauet Another, COO i Wibroe, Duckert & Partners og en række ledende roller i selskaber i PeopleGroup.
Samtidig stopper Rikke Østergaard som chef for området og starter sin egen virksomhed
”I stedet for at finde én afløser for Rikke Østergaard har Advice valgt en duo i form af mig og Sara. Jeg har baggrund i branchen fra flere ledende roller og har det øverste ansvar. Selvom jeg har været hos Advice i noget tid, har jeg stadig markedsblikket udefra,” siger Morten Hershøj, imens Sara Engelhardt tilføjer, at hun skal føre Advices DNA med ind i ledelsen:
”Jeg har fulgt med Advice, siden det var et mindre bureau med fokus på strategi og rådgivning til i dag at være en stor virksomhed. Vi får et ledelsesansvar for nogle sindssygt dygtige folk, der rummer mange fagligheder. Det er jeg vildt spændt på,” siger Sara Engelhardt.
Erfaren duo
Morten Hershøj glæder sig til at træde tilbage i ledelsesrollen efter en periode nede i maskinrummet.
”Jeg synes, rollen passer rigtigt godt til mine kompetencer. Det er noget, jeg virkelig gerne vil. Og så har jeg savnet at sidde med et stort team. Det er skønt. Vi har et solidt forretningsgrundlag i Advice, og det skal jeg være med til at rykke endnu videre,” siger Morten Hershøj og tilføjer, at Advice også har været meget interesseret i at få profiler ind i ledelsesroller med stor erfaring:
”Vi er et bureau med stor faglighed, der både har fokus på branding, marketing, tech og agenda-sættelse. De sidste år er vi også begyndt at udkomme med stærkt kreativt arbejde. Skal man lede sådan en enhed, skal man også selv have fagligheden på plads. Det er også derfor, der ikke skal en young gun ind på 30,” siger Morten Hershøj og tilføjer, at det er sagt med et stort glimt i øjet:
”Der er Sara og jeg meget erfarne. Og vi er bevidste om, at det kræver faglig tyngde at lede sådan et talentfuldt og dygtigt team,” siger han og tilføjer, at det er ”skønt at mærke, at sulten og lysten er der. Og at jeg også kan mærke, at jeg ikke har svaret på alt.”
Sara Engelhardt er også spændt og glæder sig til at skulle tage en større ledelsesrolle på sig hos bureauet.
”Det er mega spændende. Og for mig er det også det naturlige næste skridt. Den største forandring for mig bliver, at jeg skal helt ind i den overordnede drift og forretningsskabelse. Det er nyt for mig. Jeg har også været med i det udvidede ledelsesteam, men jeg får et mere klart ledelsesansvar på mig nu,” siger Sara Engelhardt.
Chef bliver selvstændig
Rikke Østergaard, der fratræder Advice, fortsætter karrieren som selvstændig. Hun er blandt andet vært for podcasten Karrierekvinder, holder foredrag og er forfatter
“Det er med stor vemodighed, at jeg takker af efter otte år i Advice. Det har været en udviklende rejse fra rådgiver til direktør for vores største forretningsområde og nogle ekstremt vigtige år i min karriere, hvor jeg har fået mulighed for at arbejde med nogle af de dygtigste og mest sympatiske mennesker i branchen. Det er jeg meget taknemmelig for, og både kolleger og kunder vil uden tvivl blive savnet. Nu glæder jeg mig til at kaste mig over mit eget projekt og give mit bidrag til at skabe mere diversitet på det danske arbejdsmarked,” lyder det fra Rikke Østergaard i en pressemeddelelse sendt af bureauet.