Øresundsbron vil forny sit brand og introducerer derfor nye produktnavne, som præsenteres i en lanceringskampagne.
Det skriver Øresundsbron i en meddelelse til Markedsføring.
Tiltagene skal, ifølge meddelelsen, styrke Øresundsbrons position som Øresundsregionens centrale bindeled.
”Øresundsbrons potentiale er nemlig langt større end at forbinde Danmark og Sverige”, siger Berit Vestergaard, der er salgs- og marketingdirektør for Øresundsbron, i meddelelsen.
”Hensigten med broen er, at det skal være nemt at bo, arbejde og drive virksomhed på begge sidder af Øresund,” lyder det.
Nye navne skal rykke identitet
Ifølge meddelelsen blev ”BroPas” pr. 14. marts erstattet med ”ØresundGO” for privatkunder, ”ØresundBUSINESS” for erhvervskunder.
Derudover introducerer Øresundsbron ”ØresundPENDLER” og ”ØresundPENDLER+ til dem, der pendler over sundet til arbejde. Samtidig skifter Øresundsbrons kundeklubben skifter navn til CLUB Øresund.
Med de nye navne på broens produkter er det tanken, at Broens identitet rykker tættere på Øresundsregionen.
”I en tid med pandemi og grænsekontrol vil vi væk fra produktnavne, som indeholder ordet ’pas’,” siger Berit Vestergaard.
”Samtidig ved vi også, at kunder forveksler BroPas og Brobizz. Derfor introducerer vi nye navne,” tilføjer hun i meddelelsen.
Øresundsbrons kunder kommer fremøver også til at møde en også en ny hjemmeside i nye farver og enkelt design.
”De farver, vi har valgt til Øresundsbron, afspejler vores virksomhed, fordi natur, miljø, himmel og hav er essensen af Øresundsbrons omgivelser,” siger hun.
Både nye og gamle bureauer indover
Markedsføring kunne tilbage i januar måned berette, at Øresundsbron havde valgt MBA og Mediacom som nye bureauer.
Og den nye lanceringskampagne er da også endt med at have aftryk fra nye som gamle bureauer, skriver Berit Vestergaard til Markedsføring:
”Arbejdet med nye produktnavne samt ny CVI har foregået over en længere periode og inden vi overgik til nye bureauer.”
”Advance og Initiative, som var vores tidligere bureauer gennem fire år, står bag de nye navne, CVI samt lanceringskampagnen. Idet vi skiftede bureauer midt i arbejdet med vores lancerings-kampagne, har det betydet at vi i de senest par måneder har haft fire bureauer involveret i udarbejdelse af det færdige materiale samt medieplaner.”
Se lanceringskampagnen for de nye produktnavne her:

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger