To bureauer, Mediacom og MBA, har vundet udbuddet om at være Øresundsbrons nye full-service bureau. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Kontrakten gælder både Danmark og Sverige har ifølge TED, Tenders Electronic Daily – onlineudgaven af tillægget til EU-Tidende om offentlige kontrakter i EU – en samlet, anslået værdi af 95 millioner kroner.

Opgaven er ifølge selskabet at gøre det “endnu mere relevant og attraktivt at tage turen over Øresundsbron og opleve den anden side af sundet”.

Dertil kommer, at man ønsker at “styrke kundekommunikationen og relationen, så vi kan bygge en endnu stærkere bro mellem mennesker i Øresundsregionen”.

“Mediacom viste sig at være dén ’one-stop-shop’, der kunne levere stærkt på alle parametre,” siger Berit Vestergaard, salgs- og marketingdirektør hos Øresundsbron, i meddelelsen og uddyber:

“De bød ind med en klar holdning til, hvordan alle kanaler skal styres foruden en stærk kreativ leverance. For os handler hele tanken om et full-service bureau om at forbinde alle vores digitale platforme med den rigtige kreative løsning,”

Integration giver værdi”

Mediacom og MBA beskriver i meddelelsen Øresundsbron som en drømmekunde.

“Vi arbejder til daglig målrettet på at kombinere indsigter, strategi og kreativitet. Ikke for at kunne påstå, at vi er et full-service bureau, men fordi vi mener, at det giver mest værdi at arbejde integreret – for alle parter,” siger Jesper Jørgensen, CEO i Mediacom Group.

Rasmus Fisker, Managing Director på MBA til føjer:

“Øresundsbron har samme vision om at arbejde integreret som os og tænker samarbejde på tværs af fagområder. Derudover udtrykte de tidligt et ønske om at revitalisere deres kommunikation og skubbe den i en mere personlig retning, hvilket vil give mere værdi for broens kunder i fremtiden. Og det kan kun glæde vores datadrevne kreative kommunikationshjerter.”

Øresundsbron har tidligere arbejdet med Advance, IUM og Responsive.